اهمیت بازاریابی در کسب کار

اهمیت بازاریابی در کسب کار

۱۰ دلیل مهم برای بازاریابی

  • ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
  • تبلیغات
  • ۱۲۰۱

 بازاریابی

    در دنیای امروز و مشغول به هر کسب و کاری که باشید، و چه شما صاحب یک فروشگاه کوچک و چه مدیر یک مجموعه سازمان یافته باشید، حتما در مورد تبلیغات، فروش های مستقیم، بازاریابی کردن تلفنی، و همچنین برندینگ و غیره مطالب زیاد و متعددی شنیده اید و به طور قطع می دانید که همه این مفاهیم نظام یافته مفهوم بزرگتری هستند که به اسم بازاریابی خوانده می شود. با این حال افرادی هستند که به بازاریابی با دیدی متفاوت نگاه می کنند. برخی آن را تنها عوام فریبی و کلاهبرداری امروزی می دانند و برخی نیز عقیده شان این است که تبلیغات تنها ابزار کسب سود و درامد برای افرادی خاص است. بسیاری از تجار و مدیران در زمان ما نیز بازاریابی را علمی بی اثر وبی نتیجه و تلاش بیهوده ارزیابی می کنند و ترجیحشان این است که بودجه ای را به آن اختصاص ندهند. در ادامه با 10 دلیل  مهم و کلیدی اهمیت این مفهوم در هر کسب و کاری آشنا خواهید شد.

 

 فروش بیشتر

 مارک کوبان می گوید:  “وقتی فروشی در کار نباشد، شرکتی نیز در کار نیست.”

      در آن هنگامی که مردم متوجه این امر شوند که کسب و کارتان وجود خارجی دارد بیشتر احتمال ان است که به مشتری شما تبدیل شوند. اگر کمپین بازاریابی شما به خوبی انجام گیرد و به اهداف  برسد. شما می توانید به آسانی تمام افزایش فروش را در اقلام قابل تحویل خود لمس و درک کرده و مشاهده نمایید. فاقد در نظر گرفتن نوع کالا و خدماتی که در حال ارائه و عرضه آن  هستید و نوع استراتژی و روش بازاریابی که اتخاذ کرده اید در صورتی که درست انجام شود حتی می توانید در ساعات و روزهای اولیه نیز شاهد افزایش فروش خود باشید. در این مورد مثال های گوناگون و متعددی وجود دارند که با جست و جوی آن در گوگل به سرعت می توانید ان ها بیابید .

 

افزایش آگاهی بیشتر برای فروش بهتر

       محتمل است بسیاری از بهترین مشتریان بازار شما تبلیغات محصول و خدمات را صدها و صدها بار قبل از خرید دیده باشند. بسیاری از مردم روزانه با تبلیغات آنلاین و سنتی بسیاری مواجه می شوند و به جای اینکه به سرعت اقدام به خرید محصول بکنند تلاش و سعی در به یادسپردن آن برند برای خرید های آینده می کنند. با افزایش اگاهی از طریق فعالیت های بازاریابی می توانید یک ساختار و شبکه عظیم از مشتریان بالقوه بسازید که می دانند شما هستید و وجود دارید، و چیزی برای ارائه دارید، قادرید که نیاز آن ها را برطرف سازید. و دقیقا خواهند یافت که چگونه شما را پیدا کنند.

 

با معیار های تجار خود آشنا می شوید

پیتر دراکر می گوید : “هرچه که بتوان اندازه گیری کرد، می توان مدیریت نمود.”

     چه صاحب یک نانوایی باشید و چه یک شرکت تولید کننده نرم افزار را اداره کنید چه یک مکانیک یاشید، دانستن معیارهای موفقیت در زمینه های شغل شما می تواند عاملی بسیار مهم برای سود آوری کمپین بازاریابی شخص شما باشد.و این کاملا می تواند بررسی و تصمیم گیری برای خیلی از تلاش های مربوط به نوع کسب و کار را برای شما آسان کند. شما می توانید شاخص های تلاشتان را از طرق بازاریابی به خوبی مورد سنجش قرار دهید .و از طرفی با پاسخ مشتریان بالقوه تان به محرک های خاص آشنا گردید. برخی از معیارها را حذف کرده و معیارهای جدیدی برای اندازه گیری شاخص موفقیت کسب و کارتان خلق یا انتخاب نمایید.

 

اعتماد مشتریانتان را جلب خواهید کرد

     به چه کسی بیشتر اعتماد میکنید؟ یک دوست یا یک فرد کاملا غریبه؟ هر چه شرکت شما بیشتر معروف شود، افراد بیشتری به شما اعتماد میکنند. هر چه شمار اعتماد کنندگان به شما افزایش یابد احتمال خرید آن ها از شما نیز افزایش خواهد یافت. اعتماد سازی چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیافتد. به شرکت هایی که اعتماد شما را جلب کرده اند بیاندیشید. آیا در اولین تبلیغات توانستند نظرتان را جلب کنند یا این کار سالهای سال به طول انجامید؟

 

یک سرمایه و دارایی اجتماعی خواهید ساخت

ست گادین می گوید : ” یک راه ساده برای فروختن یک کالا به یک مشتری در آینده این است که از قبل از او اجازه بیگیرید”

      با یک چک لیست یک میلیونی از مشتریان بالقوه خود چه کارهایی می توانید انجام دهید؟ بسیاری از کارشناسان بازاریابی معتقدند که هر لیست مشتریان از ارزش بسیار زیادی برخوردار هستند. به این طریق که با ساخت یک دارایی اجتماعی قادر هستیم که نقشه فروش در آینده را بسازیم. بازاریابی با در اختیار قرار دادن لیست های آنلاین و آفلاین به تجارت و کسب شما قدرت می بخشد. که بتوانید بازار هدف خود را شناسایی نموده و مقدمات قسمت فروش خود را با توجه به اندازه لیست در آینده بچینید.

 

 می توانید جایگاه و رتبه خود را در بازار پیدا کنید

      هنگامی که تجارت و کسب خود را به تازگی راه اندازی کرده اید جایگاه شما در بازار مانند یک قطره کوچک در دل اقیانوس می ماند. با شروع فعالیت بازاریابی است که با اجتماعات مختلف،و فرهنگهای متفاوت و همچنین دنیایی از ارتباطات گوناگون آشنا می شوید. بازاریابی چشمان شما به روی حقایق صنعتی که در آن مشغول به فعالیت هستید باز و بازتر خواهد کرد. با شروع اولین کمپین کاری خود می توانید متوجه شوید که رقیبان شما در حال انجام چه کارها و اقداماتی هستند. این اطلاعات هستند که به شما کمک خواهند کرد برای که برای بهبود کمپین، افزایش تعداد مشتریان بالقوه و اخذ استراتژی های فروش و … اقدامات لازم را انجام بدهید.

 

میزان کارایی و توان را کشف می کنید

    آیا شما تا به حال به تبلیغاتی که حس شما را نسبت به یک سازمان بد و بدتر می کند و یا حتی ممکن است باعث شوند که نامتان از لیست مشتریان آن شرکت خط بخورد توجه کرده اید؟ با انجام فعالیت های بازاریابی می توانید با تاکتیک هایی که در کسب و کار شما کارایی لازم را دارند آشنا شوید و آنهایی که ناکارا هستند را به طور کامل حذف نمایید.

 

در اختیار داشتن یک پروفایل عالی از مشتریان

      مشتریان بلقوه بسیاری در بیرون برای هر کسب و کاری وجود دارند. یک بازاریابی عالی این امکان را به آنها می دهد که به راحتی تمام شما را پیدا کنند. در طول زمان با دیتاها و اطلاعاتی که از کمپین های بازاریابی به دست خواهد آورد این فرایند می تواند برای شما نیز آسان جلوه کند که شما نیز به راحتی آن ها را پیدا کنید. پروفایل ایده ال مشتریان شما می تواند شامل متغیرهای و عواملی همچون سن، میزان درآمد، محل زندگی، تفریح و شاید حتی سبک زندگی و شغل آنها باشد. وقتی که لیست بزرگی از مشتریان و داده های مربوط به آنها داشته باشید فقط کافی است که به داده های خود نگاهی بیندازید و به دنبال الگوها و فاکتورهای مورد نیاز خود در زمینه های خاص بگردید.

 

یاد می گیرید که چطور آزمایش و بهینه سازی کنید

      با دانستن این مطلب که چگونه محتوا، تیترها و تبلیغات خود را بیازمایید، یک امر خطیر و بسیار مهم است. ممکن است موضوعی که می خواهید از آن طریق مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهید فقط از نظر شما خلاقانه و ارزشمند باشد و در چشم مشتریانتان بسیار ساده لوحانه و اهانت آمیز جلوه نماید. از طریق یک کمپین تبلیغاتی است که قادر خواهید بود روند اطلاع رسانی و نوع فعالیت های خود و اثر گذاری آن ها را بر مشتریان سنجیده و برای بهبود بخشیدن به این فرایند های تلاش کنید.

 

راه ساخت برندی قدرتمند

جف بزو می گوید :  ” برند برای یک کمپانی مانند اعتبار برای یک فرد می باشد. این شما هستید مکه با انجام خوب کارهای سخت برای خود اعتبار به دست می آورید”

      برخی از بازاریابان هدف خود را افزایش فروش می دانند و برخی دیگر تلاش میکنند تا برندی بسازند که راحت بتوان به یاد آورد. بازاریابان باهوش سعی میکنند تا هر دو هدف مذکور را در یک زمان مورد تعقیب قراردهند. هدف نهایی کمپین بازاریابی شما الزاما باید باعث مراجعه مشتریان به شما شوند. برندهایی مانند فیس بوک و گوگل نیازی ندارند تلاشی بکنند تا مشتریان برند آن ها را به یاد بسپارند. چراکه مردم در زندگی روزمره به اندازه کافی با آنها سر و کار دارند و به قدر کافی از آن ها استفاده کرده اند.و از این طریق اعتماد لازم کسب شده است.

 

برندینگ همان چیزی است که شما را از رقبایتان  جدا میکند و فراموش نکنید که بهترین و قدرتمند ترین سلاح برای مبارزه با رقیبان،  برندی قدرتمند می باشد و برند قوی هم در سایه فعالیتهای بازاریابی حاصل می گردد.  جاب اینفو  همه تلاش خود را برای برند سازی  همه کسب کارهای داخل کشور و ایجاد رونق اقتصادی مبذول ساخته است. شما می توانید با کلیک بروی لینک این وبسایت، اولین قدم را برای یک بازاریابی هدفمند و تقریبا رایگان  و موثر را از هم اکنون آغاز کنید.

WWW.IRJOB.INFO

 

 

  • بازاریابی
  • نقش بازاریابی در فروش
  • دلایل اصلی برای بازاریابی
  • مدیریت فروش
  • جاب اینفو
  • تبلیغات و بازاریابی موثر و هدفمند و ارزان
  • چرا بازاریابی کنیم
  • چگونه بازاریابی کنیم
  • بازاریابی برای کسب کار
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کند

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

سایر پست ها در گروه تبلیغات

اهمیت تبلیغات در کسب و کار برای رونق و سود بیشتر

اهمیت تبلیغات در کسب و کار برای رونق و سود بیشتر

محاسن تبلیغات اینترنتی در موفقیت شغلی

مفاهیم مهم در رقابت و کسب کار شرکت های پیشگام

مفاهیم مهم در رقابت و کسب کار شرکت های پیشگام

رهبر بازار رقابت کیست؟ تفاوت شرکت پیشرو و پیشگام

راز های کلیدی و موثر در اینستاگرام

راز های کلیدی و موثر در اینستاگرام

اگر مشتاق داشتن یک پیج مهیج و پر بازدید در اینستاگرام هستید بخوانید

نقطه شروع و آغاز راه یک فریلنسر را بیاموزید

نقطه شروع و آغاز راه یک فریلنسر را بیاموزید

با دانستن این مراحل شما هم یک فریلنسر خواهید شد

مختصری درباره جیم ران (Jim Rohn)

مختصری درباره جیم ران (Jim Rohn)

جیم ران از آن دسته انسان های خودساخته است که برای داشتن انضباط در زندگی بسیار اهمیت قائل است

معایب و مشکلات تبلیغات در اینستاگرام که نمی دانید

معایب و مشکلات تبلیغات در اینستاگرام که نمی دانید

تبلیغات اینترنتی داری وسعت و عمق زیادی است اما فضای اینستاگرم با وجود محبوبیت زیاد، دارای مشکلات و ص [...]

شروع مشاغل خانگی و نقش تبلیغات در شکست یا موفقیت آن

شروع مشاغل خانگی و نقش تبلیغات در شکست یا موفقیت آن

در کسب و کارها و مشاغل خانگی، تبلیغات قلب تپنده فروش و موفقیت در کسب است

آشنایی با تبلیغات اینترنتی کامل و ارزان جاب اینفو

آشنایی با تبلیغات اینترنتی کامل و ارزان جاب اینفو

تبلیغات اینترنتی همان تبلیغات ارزان قیمتی است که امروزه کسب و کار تبلیغات سنتی و کاغذی را کساد کرده [...]

نقش تبلیغات دیجیتال در افزایش درامد

نقش تبلیغات دیجیتال در افزایش درامد

تبلیغات مشاغل در فضای اینترنت و آنلاین نقش مهمی در گسترش فضای کسب کار در شهر ها و کل کشور دارد وو دا [...]

بهترین شیوه برای افزایش فروش فروشندگان لوازم یدکی در ایران

بهترین شیوه برای افزایش فروش فروشندگان لوازم یدکی در ایران

بهترین استراتژی برای فروشگاه‌های لوازم یدکی خودرو در ایران برای نشان دادن خود در عرصه کسب و کار و جل [...]