۱۰ کشتی و ناو جنگی برتر و هولناک تاریخ

۱۰ کشتی و ناو جنگی برتر و هولناک تاریخ

معرفی ناوها و کشتی های جنگی بزرگ و قدرتمند در طول تاریخ

  • ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
  • تکنولوژی
  • ۸۲۵۳

کشتی ها وسیله اصلی حمل و نقل و تفریح و همچنین وسیله اصلی انجام جنگ در سراسر جهان از زمان های بسیار قدیم بوده اند. در حالی که هواپیماهای نظامی در تاریخ بشر جدید هستند ، کشتی جنگی در واقع زمان بیشتری برای تکامل داشته است. در دوران مدرن ، کشتی های جنگی با تمرکز بر مقیاس های استثنایی ، نبوغ و طراحی برای ایجاد ارعاب و تهدید نیروهای دشمن به وجود آمده اند. امروز ، در این مقاله ، جذاب ترین کشتی های جنگی تاریخ جهان را بررسی اجمالی می کنیم ...

 

10. کلاس یاماتو : یاماتو و موساشی  ( Yamato-class: Yamato & Musashi )

نیروی دریایی سلطنتی ژاپن به دلیل جسارت در برخی از خلاقیت ها در بحبوحه درگیری دریایی جنگ جهانی دوم شناخته شده است. اگرچه شعار "بزرگتر بهتر است" با قدرت و دستاوردهای مهندسی ارتش آمریكا همراه است ، اما اقدام سازندگان کشتی سازی ژاپن در تولید برخی از رزم ناو های به غایت بزرگ و ترسناک که جهان تا آن موقع به خود ندیده بود ، دست کمی از آن ندارد. کشتی های کلاس یاماتو بر اساس اسم شخص یاماتو و خواهرش موساشی نام گذاری شدند. کلاس یاماتو سرمایه گذاری عظیمی از منابع نبرد را در حوزه مواد ، پرسنل ، سوخت و تسلیحات فقط در دو کشتی انجام می داد. این کشتی ها بزرگترین ماشینهای جنگی بودند که در جنگ جهانی دوم به کار گرفته شدند.

با طولی بیش از 263 متر ، کلاس یاماتو از سایر کشتی های جنگی در سرتاسر جهان بزرگتر بود، با 20 درصد جابجایی بیشتر آب نسبت به کشتی های آمریکایی . کشتی های کلاس USS Iowa تنها کشتی های جنگی کشیده تر از کشتی های کلاس یاماتو بودند ، اما این کشتی ها هنوز نسبت به یاماتو کوچک جثه تر بودند. بیش از 30 درصد از وزن کل کشتی به زره های فلزی کشتی اختصاص یافته بود ، این تسلیحات شامل عظیم ترین اسلحه ها در تاریخ کشتی های جنگی بود.توپ های اصلی کلاس یاماتو بزرگترین سلاح در یک کشتی جنگی بودند و تیرهایی با قطر 18 اینچ را شلیک می کردند. این گلوله ها می توانستند تا فاصله باورنکردنی 7600 متری پرتاب شوند. موساشی در 24 اکتبر 1944 در نبرد خلیج لیت غرق شد. یاماتو در ماموریت دفاع از اوکیناوا در 7 آوریل 1945 ردیابی و هنگام نبرد غرق شد.

9. کلاس یو اس اس آیووا ( USS Iowa-class )

نامی که همواره تحسین و شکوه را به خصوص در وضعیت داخلی به یاد می آورد . اگر از کسی سوال شود نام یکی از ترسناکترین و چشمگیرترین کشتی های جنگی نیروی دریایی آمریکا را نام ببرد،ممکن نیست که از کلاس یو اس اس آیووا نام نبرد. بزرگترین کشتی های جنگی که تاکنون توسط ایالات متحده ساخته شده اند ، اعضای کلاس USS Iowa می باشند.نه تنها بزرگترین اندازه در میان ناوهای جنگی آمریکایی ، بلکه تنها ناوهایی با توانایی شلیک گلوله های هسته ای .این هنوز یک معماست که آیا کشتی هایی که به خدمت گرفته می شوند واقعا سلاح اتمی حمل می کنند ؟! واقعیت اینست که این کشتی ها توپ های 16 اینچی برای امکان شلیک آنها در اختیار دارند. بنابراین خمپاره های اتمی ای که مخصوص این توپها تولید شده اند می بایست برای یک سناریوی بسیار ترسناک طراحی شده باشند.این کلاس شامل کشتی هایی هست که به وضوح کسی تمایلی به درگیری با آنها را ندارد.این کلاس از نمایشات اقیانوس آرام در جنگ جهانی دوم تا درگیری های جنگ کره حضور داشته است.این کشتی مجددا از 1984تا 1990 برای مقابله با تهدیدات اتحاد جماهیر شوروی به کار گرفته شد و مجددا از سال 1999 تا 2006 بکار گرفته شد تا اینکه به موزه اهدا شد. فرانکلین روزولت رییس جمهور وقت آمریکا جهت حضور در کنفرانس تهران با این کشتی سفر نمود.یو اس اس آیووا لکه سیاهی نیز در تاریخ خود دارد.کشته شدن 47 ملوان بر اثر انفجار برجک شلیک کشتی در سال 1989 .

8. کلاس کایو دیلیو - زره پوش ( Caio Duilio-class ironclad)

ممکن است ایتالیا به عنوان یک کشور با سابقه و پیش رو در نوآوری های دریایی شناخته نشود ، اما نیروی دریایی ایتالیا یا Regia Marina در قرن نوزدهم با یک جفت کشتی جنگی که قدرتمندترین ، سریعترین و بزرگترین اندازه را در آن زمان داشتند ، خودنمایی می کردند. دو کشتی Caio Duilio و Enrico Dandolo  در دهه 1870 تا 1880 ساخته شدند ، بزرگترین اسلحه های ممکن را در آن زمان حمل می کردند ، مجموعه ای از توپ های 17.72 اینچی که از دهانه پر می شدند. این دو ماشین جنگی با نام های زره پوش آهنین شناخته می شدند و در نواحی حساس ، مثل اطراف موتور و مناطق مهم نگهدارنده کشتی ، با زره های گسترده ای تقویت شده بودند.باقیمانده بدنه زره پوش نبود ، بلکه در عوض به واگن های ضد آب جداگانه ای تقسیم شد. هر قسمت جداگانه می توانست در صورت شکافته شدن یا هدف قرارگرفتن جدا از آب پر شود بدون اینکه کل کشتی غرق شود. این طراحی درخشان باعث شد تا کشتی سبک و در عین حال بهتر از سایر کشتی های موجود در دریاها محافظت شود. قدرت شلیک استثنایی و محافظت فوق العاده در برابر غرق شدن ، باعث شد تا این رزمنده مورد احترام واقع شود. Benedetto Brin طراح این کشتی ها مطمئناً در ساخت کشتی های دریایی غیرمتعارف بسیار فراتر از دیگران شناخنه شد.

7. یو اس اس زوموالت   ( USS Zumwalt )

ناوشکن ها همیشه عظیم نیستند ، اما یکی از جدیدترین کشتی های جنگی برای ورود به خدمت در ایالات متحده ، نمونه واقعاً غول پیکر یک ناوشکن است. USS Zumwalt به نام دریاسالار و رئیس عملیات نیروی دریایی (جوانترین در زمان خدمت ) نامگذاری شده است . المو زوموالت ، جانباز قدیمی آمریکایی - آلمانی که به خاطر اصلاحات ضد نژادپرستی در نیروی دریایی آمریکا مشهور است.کشتی زومولت فوق العاده آینده نما است و بزرگترین ناوشکن نیروی دریایی آمریکا که در طول تاریخ ساخته شده. این کشتی با خطوط زاویه ای و ظاهر هواپیمای پنهانکار اقیانوس ،با ظاهر مدرنیستی خود نگاه بینندگان را به سمت خود جذب می کند.این کشتی با طول 186 متر ، 15000 تن وزن دارد و در سال 2016 به ناوگان نیروی دریایی ایالات متحده اضافه شد. این کشتی از قابلیت پنهانکاری برخوردار است. هنگامی که روی رادار دیده می شود ،ظاهرا مقطعی کمی بیشتر از یک قایق ماهیگیری دارد. سطح صاف و مسطح بخش های بیرونی این ناوشکن بزرگ  که موشکهای هدایت شونده را حمل می کند ، ظاهری غیرمترقبه و فضایی مانند به آن می دهد که USS Zumwalt را به عنوان یک کشتی عجیب و غریب معرفی می کند.

6. اچ ام اس ونگارد ( HMS Vanguard )

بزرگترین کشتی جنگی نیروی دریایی سلطنتی انگلیس ، HMS Vanguard در کلاس خود تنها بود. ونگارد چندین رکورد مهم در بین کشتی های جنگی ساخته شده در جهان ، از جمله سریعترین کشتی جنگی در ناوگان سلطنتی دریایی را از آن خود ساخت. این کشتی با طولی بیش از 248 متر آخرین کشتی جنگی ای بود که در نیروی دزیایی سلطنتی انگلستان به خدمت گرفته شد.این غول بزرگترین و سریع ترین کشتی جنگی زمان خود و اوج مهندسی دریایی بریتانیا بود. این کشتی جنگی می توانست با سرعت 30 گره یا 56 کیلومتر در ساعت و با اسلحه و مهمات سنگین  وارد جنگ شود.درحالیکه نیاز به نگهداری کمتری نسبت به کشتی های کوچکتر داشت.این کشتی نتوانست در عملیات های اواخر جنگ جهانی دوم شرکت کند. به عنوان آخرین کشتی جنگی نیروی دریایی سلطنتی ، HMS Vanguard مطمئناً با توجه به وضعیت خود به عنوان بزرگترین و سریعترین در گروه خود در کانون توجه قرار داشت ، اما در مقایسه با اندازه و سرعت بسیار زیاد ، تسلیحات کشتی نسبتاً متوسط بود. تنها کشتی های جنگی در سرتاسر جهان که از ونگارد بزرگتر بودند غول آمریکایی USS Iowa و کشتی های جنگی عظیم یاماتو از نیروی دریایی ژاپن بودند. این کشتی به دلیل حمل و نقل پادشاه جورج ششم ، ملکه الیزابت و پرنسس الیزابت به آفریقای جنوبی در سال 1947 شناخته شده است.ونگارد سرانجام در سال1960 اوراق شد.

5. بیسمارک و تیرپیتز ( Bismarck & Tirpitz )

بزرگترین کشتی های جنگی آلمان که تاکنون رونمایی شده اند ،  بیسمارک و خواهرش تیرپیتز  اعضای غول پیکر نیروی دریایی آلمان نازی یا Kriegsmarine در جنگ جهانی دوم بودند. این دو به اتفاق کلاس  بیسمارک را تشکیل می دادند. بیسمارک و تیرپیتز نمایانگر قدرت عظیم دریایی بودند ، بیسمارک بزرگترین کشتی جنگی آلمان با بیشترین میزان جابجایی یک کشتی جنگی اروپایی در جنگ جهانی دوم بود. خود بیسمارک 251 متر طول داشت و 55440 تن را به طور کامل بارگیری می کرد. همچنین در وسط کشتی عرض زیادی حدود 36 متر داشت.این کشتی جنگی مجهز به هشت اسلحه 15 اینچی بود که در مجموعه ای از چهار برج دوقلو به سمت جلو و عقب شلیک می کردند. قدرت آتش ویرانگر بیسمارک به او این امکان را داد تا به دنبال حمله کشتی اچ ام اس هود (HMS Hood) به ناو آلمانی پرینز اوژن (Prinz Eugen)بتواند اچ ام اس هود را غرق کند. به دنبال از دست دادن اچ اس ام هود،نیروی عظیمی از کشتی های جنگی و هواپیماها انگلیس بیسمارک را تعقیب کردند. در تاریخ 27 مه 1941 ، بیسمارک پس از تحمل تعداد غیرقابل توصیفی از حملات ویرانگر نیروی هوایی و نیروی دریایی انگلیس ، غرق شد. از بین 2200 خدمه ، 111 نفر توسط نیروهای انگلیس نجات یافتند ، در حالی که 800 نفر بازمانده پس از اعلام عقب نشینی یک زیردریایی آلمان جا ماندند. روز بعد ،فقط دو عضو خدمه نجات یافتند.

4. کلاس یو اس اس نیمیتز  (USS Nimitz-class)

یک کلاس کشتی ویژه باید رکورددار کشتی های بزرگ جنگی جهان در هر زمان باشد و رکوردار مدرن آن در حال حاضر ناوهای هواپیمابر کلاس نیتمز نیروی دریایی ایالات متحده می باشد. این کلاس در سال 1975 شروع به کار کرده است و تاکنون 10 کشتی شگفت آور عظیم برای آن ساخته شده و به خدمت گرفته شده است . نام این کلاس از دریاسالار مشهور و بسیار مورد توجه نیروی دریایی ایالات متحده چستر دبلیو نیمیتز اتخاذ شده. وی در یک خانواده آمریکایی آلمانی در تگزاس متولد شد. پدربزرگ وی در یک شرکت تجارت دریایی آلمان کار می کرد و مشوق اصلی نیمیتز جوان برای پیوستن به نیروی دریایی ایالات متحده بود . ناوهای هواپیمابر عظیم کلاس Nimitz تماما با نیروی هسته ای کار می کنند و دارای ابعاد عظیم 333متر طول و عرض تقریبی 30 تا 70 متر هستند. آنها با میزان استحکام ، اندازه ، قدرت و تعداد ،نمایانگر یک مؤلفه تأثیرگذار و بسیار توانمند از یک نیروی دریایی هستند. این کشتی های جنگی عول پیکر  113،339.52 تن را جابجا می کنند و می توانند تا 130 جنگنده یا دیگر هواپیماهای جایگزین را حمل کنند. زره پوش های استثنایی ، همراه با تسلیحات دفاعی و تعداد زیادی هواپیما ، اطمینان می دهند که کشتی ها به خوبی محافظت می شوند.

3. کلاس کیروف (Kirov-class)

کلاس Kirov نشان دهنده وسعت عظیم سازوبرگ ناوگان دریایی روسیه است.  در بین سالهای 1970 تا 1990 ، چهار کشتی جنگی با نیروی هسته ای ساخته شدند که مجموعه ای قدرتمند از اندازه ، برد ، استقامت و تسلیحات سنگین را تشکیل می دهند.این کشتی های عظیم در ابتدا به رتبه پنجم در رده خود رسیده بودند ، اما با دو مورد غیرفعال شده و یک مورد در حال تعمیر ، تنها یک کشتی به نام پیوتر ویلیکی(Pyotr Velikiy) در سال 2018 درحال خدمت است. کلاس Kirov بیانگر بزرگترین کشتی جنگی سطحی جهان است ، از  ناو هواپیمابر گرفته تا شناورهای دوزیست . ظهور این کشتی های غول پیکر در صحنه دریایی جهانی انگیزه کافی را برای تحریک نیروی دریایی ایالات متحده برای اعزام مجدد USS Iowa به آوردگاه داده  است. کشتی های کلاس هسته ای Kirov در ابتدا برای نیروی دریایی اتحاد جماهیر شوروی ساخته شده بودند و هم اکنون تحت نظر نیروی دریایی روسیه امروزی قرار دارند. آنها نه تنها عنوان بزرگترین کشتی های جنگی سطحی جهان را یدک می کشند بلکه عنوان سنگین ترین را نیز با تحمل وزن 28000 تن در هنگام بارگذاری دارند. این کشتی ها دارای تسلیحات گسترده ای از جمله توپ ، موشک های ضد زیردریایی ، موشک های ضد کشتی و موشک های سطح به هوا (SAM) هستند.

2. کلاس ریشلیو (Richelieu-class)

در طول جنگ جهانی دوم ، دو کشتی جنگی از کلاس ریشلیو با عناوین Richelieu و Jean Bart به عنوان کشتی هایی برجسته در بزرگترین پروژه جنگی نیروی دریایی فرانسه معرفی شدند... و البته آخرین آن. ریشلیو تا زمان اوراق شدن در سال 1968 خدمت کرد ، در حالی که ژان بارت دو سال بیشتر عمر کرد و در سال 1970 اوراق شد. این کشتی ها ابتدا توسط دولت دست نشانده نازی ویشی فرانسه ،اداره می شدند. پس از آن ، کشتی ها برای خدمت در سمت متحدین در جنگ جهانی دوم به کار گرفته شدند. این کشتی های فوق العاده بزرگ اروپایی می تواستند به سرعت 30 گره یا 35 مایل در ساعت برسند ، که برای اندازه آنها چشمگیر بود.این کشتی های غول پیکر و به شدت مسلح ، دارای طول باورنکردنی 248 متر و عرض تقریبی 33 متر بودند. وزن استاندارد آنها نیز حدود 35000 تن بود. این کشتی های هیولا با دیگهای بخار فشار و توربین های دنده دار با مجموعه ای از چهار پروانه حرکت می کردند که هر کدام دارای چهار تیغه بودند. نه تنها سرعت و ابعاد این کشتی های جنگی بلکه قدرت و دقت شلیک کشنده آنها نیز ترسناک بود.  کشتی های جنگی کلاس Richelieu به 8 توپ 15 اینچی مجهز بودند که به صورت دو برجک چهار قلو بالای هم تنظیم شده بودند که فقط به سمت دماغه شلیک قدرتمندی داشتند.

1.ناوشکن کلاس فنتسک (Le Fantasque-class destroyer)

سریعترین ناوشکن در تاریخ دریانوردی یک کشتی مدرن نیست بلکه یک فروند کشتی ساخته شده در فرانسه قبل از جنگ جهانی دوم می باشد. ناوشکن های کلاس فنتسک ، ناوگان بسیار مهمی از شش کشتی ساخته شده برای نیروی دریایی فرانسه بود که در طول جنگ جهانی دوم تحت خدمت قرار گرفتند. منطقا انتظار می رود سریعترین ناوشکن جهان توسط دانش نیروهای دریایی امروزی ساخته شده باشد ، اما کشتی های کلاس فنتسک در واقع در سالهای 1933 و 1934 به آب انداخته شدند.این کلاس کشتی های جنگی مانند یک شمشیر دو لبه در خصومت های جنگ جهانی دوم عمل کرد، خدمت در سمت ویشی فرانسه و همچنین در کنار نیروهای آزاد فرانسه در حمایت از متفقین . کشتی های کلاس فنتسک با سرعت رعدآسای 84 کیلومتر در ساعت یا 45 گره حرکت می کردند و این یک مزیت چشمگیر برای سبقت از دشمن بود. اندازه کشتی ها علی رغم نیاز آنها به سرعت چشمگیر بود ، طول تقریبی 133 متر و عرض 12 متر. چهار فروند از این کشتی های قدرتمند که از جنگ جهانی دوم جان سالم به در بردند ، در سال های پس از جنگ بازنشسته شدند و دو فروند نیز از بین رفتند .

CHRISTOPHER STEPHENS 

آرمان افراسیابی


 جاب اینفو (job info) دایرکتوری مشاغل کشور

 خیلی ها دنبال شما می گردند!  

اطلاعات شغلی خود را ثبت کنید و در اینترنت دیده شوید


 

  • ناو جنگی
  • کشتی جنگی
  • ابر کشتی های جنگی
  • نیروی دریایی
  • جنگ افزار
  • کشتی های غول پیکر
۲ دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

محمد
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

مقاله خیلی خوبی بود اما چند تا کشتی دیگه هم می گفتید بهتر هم می شد مثل همون رزم ناو هود و اچ ام اس ویکتوریا و uss constitution و اچ ام اس دریدنوت و کلاس آریزونا و شارن هورست و ناو آبی خاکی کلاس آمریکا و و ناوهای هواپیمابر کلاس ژپلین و ای آن اس ویکدامادیا و کلاس اینترپرایز و جرارد ار فورد . رو نام میبردین.

پاسخ
محمد
۱۵ بهمن ۱۴۰۰

اگه کوزنتسوف هم اضافه می‌کردید خوب میشد

پاسخ

سایر پست ها در گروه تکنولوژی

اینستاگرام فیلتر هوشمند نمی‌شود

اینستاگرام فیلتر هوشمند نمی‌شود

اینستاگرام بر سر دو راهی فیلترینگ هوشمند

آماری از پیام رسان های داخلی

آماری از پیام رسان های داخلی

هاتگرام و طلاگرام پیشتازند

ریست فکتوری موبایل یا تظیمات کارخانه چیست؟

ریست فکتوری موبایل یا تظیمات کارخانه چیست؟

آیا میدانید که با ریست فکتوری یا تنظیمات کارخانه همه اطلاعات حذف نمی شوند؟

اقدامات فوری و بلافاصله ای پس از سرقت گوشی موبایل

اقدامات فوری و بلافاصله ای پس از سرقت گوشی موبایل

برای پیدا کردن گوشی سرقتی آین اقدامات بسیار موثر هستند

فعال کردن دلیوری یا گزارش دریافت پیامک در گوشی های شیائومی

فعال کردن دلیوری یا گزارش دریافت پیامک در گوشی های شیائومی

فعال یا عدم فعال کردن دلیوری یا گزارش دریافت پیامک در گوشی های شیائومی با می یو آی 10

ارزان ترین و کاربردی ترین سقف کاذب را می شناسید؟؟

ارزان ترین و کاربردی ترین سقف کاذب را می شناسید؟؟

معرفی انواع سقف زیبا و ارزان برای محیط اداری و مسکونی و تجاری

ریسک هک شدن پسورد ها چه میزان است

ریسک هک شدن پسورد ها چه میزان است

احتمال هک شدن پسورد ها و کلمه عبور مورد استفاده شما چه میزان است؟

تهیه عکس های باکیفیت تر با گوشی آیفون ios و اندروید در جستجوی گوگل

تهیه عکس های باکیفیت تر با گوشی آیفون ios و اندروید در جستجوی گوگل

جستجوی معکوس تصاویر در گوشی های آیفون IOS و اندروید

توسعه و افزایش تعداد اپلیکیشن های ایرانی بعد از تحریم گوگل و اپل

توسعه و افزایش تعداد اپلیکیشن های ایرانی بعد از تحریم گوگل و اپل

تعداد اپلیکیشن های ایرانی بعد از تحریم گوگل و آیفون ios بیشتر شده.

محافظ از وبسایت اون هم مجانی و رایگان سراغ داری؟!

محافظ از وبسایت اون هم مجانی و رایگان سراغ داری؟!

مقابله با DDos برای دیجیتال مارکتینگ ضروری است