رازهای مهم بیل گیتس در زندگی که او را ثروتمند کرد، شما هم ثروتمند شوید

رازهای مهم بیل گیتس در زندگی که او را ثروتمند کرد، شما هم ثروتمند شوید

هشت ویژگی خاص بیل گیتس و هم کیشان وی در رسدن به ثروت

  • ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
  • اجتماعی
  • ۹۷۴

بیل گیتس چه کرد که پولدار شد؟  این یک سوال برزگ در ذهن همه است

 

اخیرا یک سایت به نام دیجیاتو عنوان کرده : تا به امروز به این قضیه اندیشیده اید که آقای بیل گیتس با ارزش خالص حدود ۸۰ میلیارد دلار چگونه به مقام ثروتمندترین انسان دنیا دست یافته است؟ حضور با محصول و دقیقا در مکان درست در آستانه ظهور رونسانس رایانه های شخصی، به طور قطع نقش بسیار پررنگی در این زمینه داشته است. اما رویکرد های زیرکانه ای نسبت به کار و زندگی نیز وجود دارند که در موفقیت آقای بیل گیتس نقش بزرگی ایفا کرده اند و همه ما نیز می توانیم از آنها درس عبرت بگیریم.

اخیراً لیستی منتشر شده است درباره ۱۰ عادت و تجربه ای که گیتس را به چنین موفقیتی رسانده و به او یاری کرده به چنین جایگاهی برسد. در ادامه ۸ مورد از این فهرست را از نظر خواهید گذراند:

۱- گیتس همیشه در حال یادگیری و آموختن است

آقای گیتس به ترک کردن هاروارد شهره است، ولی آن دلیلی که باعث شد هاروارد را ترک کند این است که او و الن شاهد فرصت کوتاهی برای راه انداختن شرکت نرم افزاری خودشان بودند. در حقیقت او عاشق یادگیری است و اکثرا در کلاس هایی شرکت می کرد که در آنها ثبت نام هم نکرده بود. این ویژگی او در استیو جابز نیز وجود داشت. آقای جابز هم از Reed College انصراف داد تا او بتواند در کلاس های مورد علاقه اش شرکت کند.

۲- او هر نوع کتابی که شما فکرش را بکنید می خواند

پدر آقای گیتس در مصاحبه ای گفته بود: «تقریباً هر مدل کتابی توجه او را به خود جلب می کرد؛ دائرة المعارف، علمی تخیلی، هرچه شما فکرش را بکنید». خانواده گیتس از علاقه بسیار فرزندشان به خواندن کتاب به وجد می آمدند، ولی باید موقع میز شام قانون «مطالعه ممنوع» وضع می کردند. آن عشق به مطالعه هنوز هم در وی وجود دارد، و گیتس هر سال فهرستی از کتاب های مورد علاقه اش منتشر می کند. مطالعه عادت فوق العاده ای است که شما می توانید در خود پرورش دهید. فقط حواستان باشد زمان مناسبی برای آن در نظر بگیرید.

۳- برای  دیگران نیز اعتبار قائل می شود

وقتی در مصاحبه ای از گیتس خواستند که بهترین تصمیم اقتصادی اش را نام ببرد او گفت: «به نظرم بهترین تصمیم کسب و کاری من واقعاً گزینه انتخاب افراد است. او و الن رابطه پیچیده ای با یکدیگر داشته اند، اما بیل تا جایی پیش رفت که گفت انتخاب الن به عنوان شریک کاری ام در صدر لیست این فهرست قرار می گیرد. همه ما حتما باید در معرفی و تبلیغ خودمان مهارت داشته باشیم، اما اعتبار بخشیدن به آنهایی که با آنها کار می کنید در فرصت مناسب، تصمیم خردمندانه ای است.

۴- به قضاوت خودش اعتماد کامل دارد

اگر اغلب به توصیه ها و پیش بینی های دیگران گوش دهید می توانید زندگی حرفه ای خوبی برای خود بسازید. اما برای داشتن یک زندگی شغلی خوب مثل آقایان گیتس و جابز، باید اول از همه و بیشتر از همه کس به خودتان گوش دهید؛ حتی اگر کل دنیا بگویند در اشتباه هستید. این همان چیزی است که وقتی گیتس و الن استارتاپ مایکروسافت را به راه انداختند اتفاق افتاد. گیتس در مصاحبه ای گفت: «این شرکت بر اساس ایده دیوانه واری شکل گرفت که هیچ کس دیگری با آن موافق نبوده است. اینکه چیپست های رایانه ای آنقدر قدرتمند می شوند که رایانه ها و نرم افزار ها به ابزاری روی تمام میزها و در همه منازل بدل خواهند شد». همه می گفتند آنها در اشتباه اند. اما گیتس و الن کار خودشان را کردند و باقی قضایا دیگر اهمیتی نداشت.

۵- در قبال پول حساس و  محافظه کار است

بیل گیتس در مصاحبه ای در سال ۱۹۹۸ میلادی گفت: «می خواستم آنقدر پول در حساب بانکی ام داشته باشم که بتوانم یک سال حقوق شرکت را بدون داشتن کوچکترین درآمدی بپردازم، و تقریباً همیشه هم به این درخواستم پایبند هستم. ما هم اکنون چیزی حدود ۱۰ میلیارد دلار داریم که برای سال آینده نیز کافی است». در صورتی که اتفاق تلخی بیافتد، چقدر پول برای پرداخت حقوق تیم خود کنار گذاشته اید؟

۶- وی از اشتباهات خود درس می گیرد

او در مصاحبه ای در سال ۲۰۰۸ میلادی، بخشی از موفقیت کمپانی مایکروسافت را ماحصل توانایی خود و تیم رهبری اش در شناسایی زودهنگام اشتباهات، و اتخاذ رویکردی متفاوت از آن دانست. او به طور قطع در این سال ها اشتباهات زیادی مرتکب شده است که می تواند از آنها عبرت گرفته باشد؛ حتماً شما هم بحث ویندوز ویستا را به خاطر دارید.

۷- خواب مکفی دارد

همه ما انسان ها از اهمیت خواب آگاهی داریم. او به جای نالیدن از کار کردن تا دیروقت و کمبود خواب، از ۷ ساعت خواب شبانه خود اطمینان حاصل می کند، چون غیر این، او نمی تواند خلاق باشد. این به طور قطع عادت بسیار خوبی است و هر کسی می تواند آن را در خود پرورش دهد.

۸- باید واقعا روی کاری که انجام می دهد تمرکز کند

خیل بسیار زیادی از ما انسان ها به راحتی تمرکز خود را از دست می دهیم و حتی با اینکه می دانیم این کار چقدر ناکارآمد است قربانی انجام چند کار در آن واحد می شویم. گیتس نه تنها در برابر این وسوسه مقاومت ویژه ای می کند، بلکه هنگام کار روی موضوعات مختلف تمرکز بسیار زیادی روی آنها از خود نشان می دهد. وی آنقدر خود را وقف انجام کار می کرد که ممکن بود هنگام کد نوشتن خوابش ببرد، بعد از یک ساعت بیدار شود و درست از همان جایی که خوابش برده بود کارش را ادامه دهد. شما اصلا لازم نیست تا این حد به خودتان فشار بیاورید. اما به جای پیگیری های مداوم به فیسبوک و اینستاگرام و قیمت های سهام، هرچه بیشتر روی کاری که انجام می دهید متمرکز شوید، کار بهتری انجام خواهید داد و قطعا اثربخش تر خواهید بود.

 

منبع : مشرق

 

با سامانه جاب اینفو ( job info ) شغل خود را با هزینه کمتر از یک پیترا برای یک سال تبلیغ کنید

 خیلی ها دنبال شما می گردند!  دیده شوید

 

 

 

  • ثروت بیل گیتس
  • پولدارترین فرد دنیا
  • راز ثرومند شدن بیل گیتس
  • ثروتمندترین فرد دنیا
  • بیل گیتس از کجا شروع کرد
  • ثروت ماکروسافت
  • شیوه زندگی بیل گیتس
  • دارایی بیل گیتس
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کند

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

سایر پست ها در گروه اجتماعی

آمارهایی از میزان تحصیلات  زنان

آمارهایی از میزان تحصیلات زنان

سهم زنان در مقطع کارشناسی تا دکتری

رتبه جهانی دانشگاه های ایرانی

رتبه جهانی دانشگاه های ایرانی

رشته ها و دانشگاه‌های ایران در کجای رتبه‌بندی‌ تایمز هایر اجوکیشن قرار دارند؟

سونامی و تب مدرک‌گرایی در ایران

سونامی و تب مدرک‌گرایی در ایران

ایران بیشترین تعداد مراکز آموزش عالی در دنیا را نسبت به جمعیت خود دارد

چگونه باهوش تر شویم

چگونه باهوش تر شویم

با یک سری عادات روزانه در طی مدتی هوش خود را افزایش دهید.

زبان را در 33 روز فرا بگیرید

زبان را در ۳۳ روز فرا بگیرید

آموزش زبان با معلم یا بدون معلم، مسأله این است

پیش بینی طول عمر از روی شخصیت

پیش بینی طول عمر از روی شخصیت

طول عمر نوجوانان را می‌توان از روی شخصیت آنها پیش‌بینی کرد

بهترین مدل موی بانوان

بهترین مدل موی بانوان

چه مدل مویی به برای شما بهترین گزینه می باشد؟

تصادف با اتومبیل های چند صد میلیونی و راهکارها

تصادف با اتومبیل های چند صد میلیونی و راهکارها

همه چیز درباره قانون جدید تصادف با خودروهای لوکس

موش‌ها جوانتر از انسان ها

موش‌ها جوانتر از انسان ها

آیا روزه داری ادواری روند پیری را کند و روند لاغری را سریع‌تر می‌کند ؟

اگر میخواهید چشمان زیبا و جذاب داشته باشید بخوانید

اگر میخواهید چشمان زیبا و جذاب داشته باشید بخوانید

آموزش ساده چشمان جذاب داشته باشید