موش‌ها جوانتر از انسان ها

موش‌ها جوانتر از انسان ها

آیا روزه داری ادواری روند پیری را کند و روند لاغری را سریع‌تر می‌کند ؟

  • ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
  • اجتماعی
  • ۹۱۸

 

حدود 5 الی 6 روز به کاملا معمولی غذا بخورید و 2 روز فقط حدود ۵۰۰ کالری به بدن برسانید. یا 8 ساعت هرچه دوست دارید نوش جان کنید ولی حدود ۱۶ ساعت جز آب چیزی ننوشید ، چایی یا قهوه تلخ بنوشید. آیا این رژیم غذایی روند پیری را کند و سریع‌تر لاغر می‌کند؟

  • ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ 

به گزارش خبرنگار اجتماعی تسنیم، روزه داری برنامه ریزی شده یا ادواری از جدیدترین روش‌های رژیم تغذیه است. روشی که سوخت و ساز و متابلیسم بدن را افزایش می‌دهد، به کاهش  ابتلا به بیماری‌های خطرناکی مانند سرطان و انواع دیابت ها کمک می‌کند و به سرعت چربی‌هایی را که بر ران و باسن و شکم ایجاد شده اند، آب می‌کند. یک پژوهش و تحقیق که از سوی مرکز تحقیقات درباره سرطان در هایدلبرگ کشور آلمان انجام شده که این نوع رژیم را زیر ذره‌بین گرفته و به نتایج جالبی رسیده است. ولی قبل از اینکه به نتایج بپردازیم،  ببینم روزه زمان‌بندی شده یا ادواری چیست؟

 

سپاهی برای هجوم به ذخایر چربی

هدف روزه ادواری این است که با نرساندن مواد غذایی به سلول‌ها، بدن را مجبور کند؛ مواد غذایی مورد نیاز خود را از آنچه شما در بدن ذخیره کرده‌اید، تامین کند. به این ترتیب سوخت و ساز بدن افزایش می‌یابد و بدن قند و چربی ها را به شکل ویژه ای می‌سوزاند. این روش در بلند مدت غیر از آب کردن چربی‌های اضافه، به سلامت بدن کمک می‌کند.

تا به حال 2نوع روزه زمان‌بندی شده تاکید شده است. یا روش 16 به 8 ساعت که در آن شما 8 ساعت در روز اجازه دارید بخورید و در 16 ساعت بقیه باید از رساندن هرگونه کالری به بدن خودداری کنید. تاکید می‌شود که در این 16 ساعت تا حدی که می‌توانید بنوشید، اما نوشابه‌های رژیمی ، آب، چای سیاه و قهوه بدون شکر و شیر.

روش دیگر، 5 به 2 است که در آن 2 روز کاملا معمولی تغذیه می‌شوید و فثط 2 روز در هفته ان هم تنها 500 کالری  به بدن خود می‌رسانید. در روزهای رژیم شام حذف می‌شود و یک فاصله زمانی 14 ساعته میان آخرین وعده غذایی با صبحانه شما توصیه می‌شود.

نتیجه پژوهش‌ و بررسی

در پژوهشی که مرکز تحقیقاتی هایدلبرگ آلمان انجام داد از 150 فرد با اضافه وزن زیاد دعوت شد که در 3 گروه به 3 شیوه مختلف رژیم غذایی بگیرند. گروه الف به روش 5 به 2، گروه ب  با کاهش کالری در روش‌های رایج رژیم لاغری و گروه ج با تغذیه عادی.

نتایج تحقیقات روی این 150 نفر نشان داد که روزه ادواری برای کاهش وزن به خوبی موثر است، اما موثرتر از سایر رژیم‌های غذایی نخواهد بود. زیرا حمله بدن به ذخیره چربی و قند خود برای تامین انرژی، زمانی که کالری کافی به ‌آن نرسد، در مورد سایر روش‌های لاغری نیز صادق است.

به گزارش dw-اما برخی تحقیقات در این زمینه به این نتیجه‌ رسیده‌اند که روزه دوره‌ای در درازمدت خطر ابتلا به انواع سرطان و دیابت ها را کاهش می‌دهد. پژوهش‌های مرکز هایدلبرگ آلمان در این مورد هنوز اظهار نظری نکرده است.

روت شوبل، از محققان این پژوهش بزرگ می‌گوید: «در میان شرکت کنندگان این تحقیقات ما کسی به بیماری خاصی مبتلا نبود است و همه سالم بودند. اما ما مشاهد کردیم که روزه دوره‌ای روی متابلیسم بدن‌شان تاثیر مثبتی داشت، عاملی که می‌تواند در جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان و دیابت نقش ایفا کند.»

روزه دوره‌ای باعث می‌شود بدن شروع به کشتن سلول‌های کهنه کند. اما آیا نتیجه این روش روی انسان روشن شده است؟

اکسیر  شادابی و جوانی؟

 می‌رسیم به جالب ترین بخش نتایج تحقیقات تاکنونی درباره تاثیر روزه دوره‌ای بر روند پیری و فرسودگی. پژوهشگران "مرکز نوروژنیک آلمان" برای مدتی این روش تغذیه را روی موش‌ها بررسی کردند. نتیجه این آزمایش‌ها نشان دادند که موش‌ها لاغرتر شدند، رشد غدد سرطانی موش‌های که مبتلا به سرطان بودند، کند شد و طول عمر آنها نسبت به آنهایی که سرطانی به آنها گرسنگی داده نشده بود، 12 درصد بیشتر شد.

خبر تاگوار اینکه هیچ کدام از این موش‌ها جوان‌تر نماندند و همه یکسان پیر و فرتوت شدند. متاسفیم که گزارش با این نتیجه به پایان می‌رسد. اما نا امید نشوید. وقتی به بدن‌تان حداقل 12 ساعت گرسنگی بدهید شروع به ازبین بردن به اصطلاح "زباله‌"‌های خود یعنی سلول‌های کهنه‌ شما می‌کند. این سلول‌ها یکی از عوامل احتمالی سرطان ها هستند.

یوشینوری اوسومی - دانشمند ومحقق ژاپنی به خاطر کشف این تاثیر گرسنگی بر بدن جایزه نوبل پزشکی را گرفته. شاید در آینده نه چندان دور پژوهش دیگری هم جایزه کشف اکسیر جوانی را گرفت. برای دیدن چنین روزی سالم‌تر زندگی کنید.

 

 

با سامانه جاب اینفو ( job info ) شغل خود را با هزینه کمتر از یک پیترا برای یک سال تبلیغ کنید

 خیلی ها دنبال شما می گردند!  دیده شوید

  • ذخایر چربی
  • رژیم تغذیه
  • اکسیر شادابی و جوانی؟
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کند

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

سایر پست ها در گروه اجتماعی

آمارهایی از میزان تحصیلات  زنان

آمارهایی از میزان تحصیلات زنان

سهم زنان در مقطع کارشناسی تا دکتری

رتبه جهانی دانشگاه های ایرانی

رتبه جهانی دانشگاه های ایرانی

رشته ها و دانشگاه‌های ایران در کجای رتبه‌بندی‌ تایمز هایر اجوکیشن قرار دارند؟

سونامی و تب مدرک‌گرایی در ایران

سونامی و تب مدرک‌گرایی در ایران

ایران بیشترین تعداد مراکز آموزش عالی در دنیا را نسبت به جمعیت خود دارد

چگونه باهوش تر شویم

چگونه باهوش تر شویم

با یک سری عادات روزانه در طی مدتی هوش خود را افزایش دهید.

زبان را در 33 روز فرا بگیرید

زبان را در ۳۳ روز فرا بگیرید

آموزش زبان با معلم یا بدون معلم، مسأله این است

پیش بینی طول عمر از روی شخصیت

پیش بینی طول عمر از روی شخصیت

طول عمر نوجوانان را می‌توان از روی شخصیت آنها پیش‌بینی کرد

بهترین مدل موی بانوان

بهترین مدل موی بانوان

چه مدل مویی به برای شما بهترین گزینه می باشد؟

تصادف با اتومبیل های چند صد میلیونی و راهکارها

تصادف با اتومبیل های چند صد میلیونی و راهکارها

همه چیز درباره قانون جدید تصادف با خودروهای لوکس

اگر میخواهید چشمان زیبا و جذاب داشته باشید بخوانید

اگر میخواهید چشمان زیبا و جذاب داشته باشید بخوانید

آموزش ساده چشمان جذاب داشته باشید

آیا نام شما هم در لیست اسامی و معانی محبوب پسرانه و مردانه است؟

آیا نام شما هم در لیست اسامی و معانی محبوب پسرانه و مردانه است؟

آیا محبوب ترین اسامی و نام مردان و پسران ایرانی و معنی هر کدام را می دانید؟