افزایش خودباوری و عزت نفس با همین ۸ روش

افزایش خودباوری و عزت نفس با همین ۸ روش

تنها ۸ روش برای اعتماد به نفس و خودباوری کافیست

  • ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
  • اجتماعی
  • ۶۸۸

امروزه شاید کمتر کسی باشد که نخواهد اعتماد به نفس داشته باشد. همه دوست داریم که بتوانیم با جرات بگوییم من می‌توانم چین و چنان باشم. چرا که باعث وجه ما میشود. اما در این مسیر همه مثل هم نیستند و باعث نگرانی گروهی و تشویش خاطر آن ها می شود ما در زیر ۸ راهکار عملی برای بالا بردن سطح اعتماد به نفس در شما آموزش می دهیم

 

1- با اعتماد به نفس بازی کنید

اگر شما آدم با اعتماد به نفسی باشید حتما حتما این ویژگی شما در حرکات و رفتار شما نیز بروز پیدا می‌کند. پس اولین مرحله برای افزایش اعتماد به نفس این است که فردی که از نظر شما و دیگران دارای اعتماد به نفس هست را زیر نظر بگیرید و تمامی رفتارهای کلیدی او را کپی برداری و اجرا کنید.

2- خوش لباس و پوشش باشید

حقیقت این است که مردم در فرهنگ‌های مختلف آداب و رسوم متفاوتی وجود دارد که باید آن‌ها را تا حدودی زیادی رعایت کنید. به خصوص اگر بخواهید در آن فرهنگ پذیرفته شده و جایی بیابید. نوع لباس پوشیدن شما هم یکی از این آداب و رسوم است. شما نمی‌توانید در جمع مدیران یک شرکت تجاری با لباس راحتی حضور پیدا کرده و انتظار داشته باشید حرف شما خریدار داشته باشد.

3- قاطع ظاهر شوید.

اگر کمی واقع بین باشید خواهید دید که در همه فرهنگ ها تابع قدرت هستند. پس اگر دنبال کسب اعتبار و جدی گرفته شدن توسط دیگران هستید باید به صورت ویژه روی بیان خودتان کار کنید. باید تلاش کنید در گفتار خود از کلماتی که بار اقتدار بالاتری دارند استفاده کنید و در مواجهه با  افراد غیر خاص، شک و تردیدها را در ذهن راه ندهید. مگر اینکه شخص روبروی شما فرد عالم باشد.

4- لبخند و چهره شاد را بیاد داشته باشید

تفکرات مثبت فعل مثبت هم می آورد هم چنین بر عکس آن هم صادق است پس از منفی بافی به شدت پرهیز کنید.معمولا مثبت اندیشان دور برشان شلوغ است چراکه دیگران از بودن با آنها لذت می برند و نتیجه این تعامل می شود روحیه بالا پس در نتیجه اعتماد به نفس شما هم افزایش می‌یابد.

5- تمرین را جدی بگیرید

باید توجه داشت که هر چیزی برای خوب بودن نیاز به تمرین دارد. پس خودباوری هم نیاز به تمرین کردن دارد. اعتماد به نفس چیزی بیشتر از داشتن یک شکل و شمایل خوب و زیبا حرف زدن است. باید تمرین ممارست کنید و از هم اکنون قول بدهید وقتی مشکلی گریبان گیر شما می شود به جای دل دل کردن در این باره که از کسی کمک بگیرید، بدون تعلل کردن بروید و با فرد مقابل صحبت کنید. خیلی راحت شما اگر آدرسی را می‌خواهید بروید و در خیابان از بقیه سوال کنید کسی برای آنکه نمیدانید شما را شماتت نخواهد کرد. این را خود شما هم خوب می‌دانید.

6- بیش از پیش آمادگی باشید

متوجه این باشید که شما که هر میزان که آماده‌تر باشید کمتر دچار اشتباه می‌ شوید. شاید به جرات بتوان بیان داشت که متخصصی نیست که اعتماد به نفس نداشته باشد. پس اگر اعتماد به نفس پایین دارید، گواه آن است که روی موضوع مد نظر تسلط ندارید یا از آن مطالب کمی در اختیار دارید. پس همراه در کنار تمرینات، متخصص شدن را هم تمرین کنید.

7- کتابخوانی را در برنامه خود بگنجانید.

این را بدانید که به هر قدر و میزان که دانسته های خود را افزایش دهید بهتر قادر خواهید بود که مسیر خود را در راه پر از راز رمز زندگی پیدا کنید. شخصی به نام جردن پترسون روانشناس معروف همیشه بیان می کند که تا می‌توانید از خواندن کتاب غافل نشوید. وی اظهار می کند که آثار نویسندگان مشهور کشور را حتما مطالعه کنید او تنها یک دلیل ساده و راحت برای این حرفش می‌آورد. او افاضه می کند که با مطالعه این آثار بهتر حرف میزنید و راحت‌تر در زندگی راه را پیدا می کنید.

8- ورزش کنید و تحرک داشته باشید

به یاد داشته باشید که ورزش کردن را نباید فراموش کنید حتی اگر روزی تنها ۳۰ دقیقه برای آن وقت بگذارید داشتن اعتماد و عزت نفس و خودباوری نه تنها جنبه روانی دارد بلکه وقتی بدنتان در نا خوشی باشد قطعا مغز شما انرژی و نیروی برای اجرای فرمان و تفکر درباره ایده‌های شما نخواهد داشت. با تحرک بدنی و فعالیت کردن خواهید دانست که ناتوان نیستید بلکه قادر است  آمارهای قبلی خود را در نوردیده و با دیگران به رقبات بپردازید.

همین هشت روش فوق باعث خواهد شد که شما به خواسته خود یعنی اعتماد به نفس و خودباوری برسید. حال شما بگویید، می خواهید از کدام شروع کنید؟

 

 

با سامانه جاب اینفو ( job info ) شغل خود را با هزینه کمتر از یک پیترا برای یک سال تبلیغ کنید

 خیلی ها دنبال شما می گردند!  دیده شوید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کند

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

سایر پست ها در گروه اجتماعی

آمارهایی از میزان تحصیلات  زنان

آمارهایی از میزان تحصیلات زنان

سهم زنان در مقطع کارشناسی تا دکتری

رتبه جهانی دانشگاه های ایرانی

رتبه جهانی دانشگاه های ایرانی

رشته ها و دانشگاه‌های ایران در کجای رتبه‌بندی‌ تایمز هایر اجوکیشن قرار دارند؟

سونامی و تب مدرک‌گرایی در ایران

سونامی و تب مدرک‌گرایی در ایران

ایران بیشترین تعداد مراکز آموزش عالی در دنیا را نسبت به جمعیت خود دارد

چگونه باهوش تر شویم

چگونه باهوش تر شویم

با یک سری عادات روزانه در طی مدتی هوش خود را افزایش دهید.

زبان را در 33 روز فرا بگیرید

زبان را در ۳۳ روز فرا بگیرید

آموزش زبان با معلم یا بدون معلم، مسأله این است

پیش بینی طول عمر از روی شخصیت

پیش بینی طول عمر از روی شخصیت

طول عمر نوجوانان را می‌توان از روی شخصیت آنها پیش‌بینی کرد

بهترین مدل موی بانوان

بهترین مدل موی بانوان

چه مدل مویی به برای شما بهترین گزینه می باشد؟

تصادف با اتومبیل های چند صد میلیونی و راهکارها

تصادف با اتومبیل های چند صد میلیونی و راهکارها

همه چیز درباره قانون جدید تصادف با خودروهای لوکس

موش‌ها جوانتر از انسان ها

موش‌ها جوانتر از انسان ها

آیا روزه داری ادواری روند پیری را کند و روند لاغری را سریع‌تر می‌کند ؟

اگر میخواهید چشمان زیبا و جذاب داشته باشید بخوانید

اگر میخواهید چشمان زیبا و جذاب داشته باشید بخوانید

آموزش ساده چشمان جذاب داشته باشید