لانگ فیش، ماهی که به آب نیاز ندارد و سالها زنده می ماند

آیا میدانید نوعی ماهی وجود دارد که بدون نیاز به آب هم چند سالی زنده می ماند؟ لانگ فیش یا دراز ماهی

  • ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
  • گیاه و جانوران دارای ویدئو
  • ۱۳۱۲

ماهی لانگ فیش یک ماهی بدون نیاز به آب  

 

آیا لانگ فیش هارا می شناسید؟ اگر از یک بچه یا حتی یک بزرگسال، سوال کنید ماهی چگونه زنده می کند و یا اینکه چگونه از ماهی ها مراقبت کنیم؟ قطعا اولین جوابی که به ذهن آنها می رسد این است که ماهی بدون نیاز به آب نمی شود و ماهی ها ابتدا باید در حجمی از آب باشند. حالا اگر به او بگویید یک ماهی وجود دارد ، آن هم ماهی بدون نیاز به آب قطعا حرف شما را باور نمی کنند. بله ماهی بدون نیاز به آب هم وجود دارد. لانگ فیش ، همان ماهی بدون نیاز به آب که چند ماه یا حتی چند سال بدون آب زنده می ماند.

 

لانگ فیش ها چگونه بدون آب زندگی می کنند

 

لانگ فیش ها یا همان ماهی بدون نیاز به آب، دارای دو سیستم تنفسی می باشد که اگر زمانی آبی وجود نداشت از سیستم تنفسی بدون آب اکسیژن گیری می کند و بدون نیاز به آب تا مدتی زندگی می کنند. حتی لانگ فیش ها گاها آنقدر از از طریق خشکی تنفس می کنند که این سیستم تنفسی آنها یعنی تنفس در خشکی، مقتدر تر میگردد و درصورت وجود آب نیز مجبورند برای جذب اکسیژن به سطح آب آمده و از هوا تنفس کنند. شاید عجیب باشد ولی نهنگ ها هم از اکسیژن در هوا تنفس می کنند و مانند دیگر ماهی ها آب شش ندارند.

نام این نوع ماهی را به این خاطر لانگ فیش نامگذاری کرده اند که از دو کلمه long به معنی بلند و fish به معنی ماهی تشکیل شده و این ماهی های بدون نیاز به آب واقعا بلند و دراز هستند. آنها در مرداب ها و مکان های کم عمق و با آب نسبتا راکد زندگی می کنند. و زمانی که آب در شرف تبخیر و خشک شدن است، لانگ فیش ها حفره ای در دل خاک درست می کنند و خود را در آن مدفون می سازند و فقط یک مسیر هوایی به دهانشان را باقی می گذارند. همچنین لانگ فیش ها برای مرطوب ماندن بدنشان یک لایه موکوس یا مخاط بمانند پیله دور خود می تنند. سامانه اطلاعات مشاغل جاب اینفو یک کلیپ از زندگی لانگ فیش ها (long fish) یا همان دراز ماهی ها در سربرگ همین مقاله قرار داده است که دیدنش برای شما قطعا جذاب خواهد بود.

 
 

با سامانه جاب اینفو ( job info ) شغل خود را با هزینه کمتر از یک پیتزا برای یک سال تبلیغ کنید

 خیلی ها دنبال شما می گردند!  دیده شوید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

 

  • دراز ماهی
  • لانگ فیش
  • ماهی لانگ فیش یک ماهی بدون نیاز به آب
  • long fish
  • ماهی بدون آب شش
  • ماهی بدون آبشش
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کند

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

سایر پست ها در گروه گیاه و جانوران دارای ویدئو

موردی یافت نشد