۱۰ ترانه برتر راجر واترز Roger Waters

۱۰ ترانه برتر راجر واترز Roger Waters

راجر واترز از اعضای اصلی و تاثیرگذار گروه پینک فلوید pinkfloyd بی شک یکی از با استعدادترین موسیقی دانان و آهنگسازانی است که در عرصه موسیقی راک ظهور کرده اما همانقدر که بخاطر دیدگاه هنری سازش ناپذیرش مشهور است ، به نفاق افکنی نیز متهم شده و مخالفان خود را دارد .

  • ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
  • فرهنگی و هنری
  • ۴۵۴۳

راجر واترز(Roger Waters) از اعضای اصلی اسبق و تاثیرگذار گروه پینک فلوید( pinkfloyd ) بی شک یکی از با استعدادترین موسیقی دانان و آهنگسازانی است که در عرصه موسیقی راک ظهور کرده اما همانقدر که بخاطر دیدگاه هنری سازش ناپذیرش مشهور است ، به نفاق افکنی نیز متهم شده و مخالفان خود را دارد . برای باور این ادعا می توان به نظر هم تیمی های او در pink floyd نگاهی انداخت.

چیزی که با این وجود هرگز نمی توان بدان شک کرد ، تعهد او به موسیقی است.  "یا شما آهنگ می نویسید یا نمی نویسید. اگر آهنگهایی مثل من بنویسید ، فکر می کنم تمایل طبیعی به ضبط کردنشان وجود دارد !"

جای تعجب نیست که واترز از میان کارهای خود بهترین ها را با وسواس انتخاب و ضبط کند.

اما در این مقاله بدور از مسائل و مشکلات وی با پینک فلوید نگاهی داریم به 10 اثر ویژه و برتر او ، چه از آثار وی به همراه پینک فلوید چه آثاری که به تنهایی و خارج از گروه خلق نموده است :

 

10. Watching TV

 از آلبوم Amused to Death  سال 1992 خود واترز . واترز این اثر برجسته را به فرمی شبیه جیوه فرار خلق کرده  . هرچند این ترانه خود یک قطعه بزرگ مفهومی از آلبومی مفهومی بود ، اما با نگاهی دقیق به تأثیر رسانه های جمعی بر جامعه ما ، این قطعه در خارج از آلبوم نیز به طرز چشمگیری کار می کند.

دان هنلی  (Don Henley) اسطوره گروه Eagles در خواندن قسمت های کر (chorus)  به خوبیه خوانندگی منحصر به فرد واترز ،به وظایف خود عمل کرده است .این اثر اشاره ای دارد به جنبش جوانان چینی 1989 علیه نفوذ کمونیسم  که از زبان یک دانشجو بازگو می شود. این یک کار شگفت انگیز است و به شدت از توانایی بی نظیر واترز در ساخت یک روایت دفاع می کند.

9. Hey You

اگر از نزدیکترین طرفدار Pink Floyd در اطراف خود بپرسید که آلبوم مورد علاقه تان کدام است ؟ شرط می بندم که پاسخی دریافت خواهید کرد که دو کلمه ساده است: The Wall. این آلبوم بدون شک یکی از بزرگترین آثار واترز است ، طرح مفهومی یک اپرا - راک نبوغانه که فقط استادان قدیمی می توانستند به آن برسند.

 'Hey You' قطعه اساسی از داستان ستاره راک  یعنی "پینک" است که وظیفه خواندن آن به دیوید گیلمور (David Gilmour) واگذار شد. بیسیست گروه (واترز) شروع به بزرگ شدن کرده بود و خسته از شهرت بود ، این آهنگ بینش او را نشان می دهد با ساخت یکی از بزرگترین رکوردهای گروه .

8.Brain Damage/Eclipse

این دو ترانه در آلبوم  The Dark Side of Moon آنچنان با هم گره خورده اند که دشوار است آنها را جدای از هم در نظر گرفت . این ترانه ها در واقع اولین تاختن واترز به نوشتن اشعار احساسی عمیق و ناامیدکننده است. در 'Brain Damage' یا طرح مشکلات دوران کودکی همه را آزار می دهد  و با 'Eclipse' حلقه را تنگ تر می کند.

این دو آهنگ نه تنها توانایی جدید واترز را در به اشتراک گذاشتن روح خودبا استودیو نشان می دهد ، بلکه پس از چند سال که از زمان ترک سید بارت از گروه می گذرد ، او را بی سر و صدا به عنوان رهبر گروه نمایان می کند. این زمانی بود که واترز کنترل امور بیشتری را در دست گرفت.

7. Home

 Radio K.A.O.S در 1987. نمونه دیگری از اثبات ارزش واترز بود. مدت زیادی از گروه خارج نشده بود که با این ضبط نشان داد علی رغم عدم حمایت پینک فلوید ، واترز بیش از تصور قادر به به کرسی نشاندن نظرات خود است. با این حال ، همچنین معلوم شد برخلاف ظاهر ، واترز به دنبال درخشش هایی در MTV بوده. این بدان معناست که در بخشهایی آلبوم ممکن است  بدنبال جلب توجهات خاصی بوده .

 "Home" نشان می دهد که  واترز همچنان همان خط سیر را طی می کند. در این آهنگ ، او همه نوعت شنج پس از 11 سپتامبر را ،  سال ها قبل از تحقق آنها به نمایش می گذارد!

6. Run Like Hell

سخت است که به طور مداوم برای انتخاب بهترین ترانه های راجر واترز به آلبوم The Wall با Pink Floyd بازنگردیم . در "Run Like Hell" ممکن است گیلمور سهمی در نوشتن داشته باشد اما ایده خلق آن به کلی برای Waters است.

The Wall ممکن است در واقع از منظر اثرگذاری آخرین آلبوم واقعی Pink Floyd باشد (The Final Cutرا می توان به راحتی به عنوان یک آلبوم انفرادی Waters نام برد) اما هنوز هم تمام ویژگی ها و ایده های Waters را داشت. در "Run Like Hell" ، او از خطرات سو  مصرف مواد مخدر و سرنوشت شهرت طلبی برای ما می گوید ، فریاد دیگری برای کمک ، یکی از بهترین های واترز .

5. Money

ترانه Money یا "پول" طعنه جالب  واترز و پینک فلوید بود به شعار دروغین "با پول قادر به خرید خوشبختی هستید! "، ترانه ای که یکی از پردرآمدترین آهنگهای تاریخ درخشان آنها است. این ترانه کمک کرد تا Dark Side of the Moon با فروش بیش از 34 میلیون نسخه به یکی از پر فروش ترین آلبوم های تاریخ تبدیل شود.

 در سال 1983 از گیلمور سوال شد که امضای معروف این آهنگ از کجا آمده است ( میزان 7/4)  و او پاسخ داد: "این کار ویژه راجر است. راجر با اشعار  "Money"  که کم و بیش کامل شده بود آمد و ما فقط بخشهای میانی ، تکنوازی گیتار و  موارد دیگر را ساختیم " . "Money" واقعاً نمایش واترز بود.

4. Shine on You Crazy Diamond

اگر  خواستید که با راجر واترز آشنا و معرفی شوید ، ما شما را مستقیم به "Wish You Were Here" ارجاع می دهیم ، آلبومی که واترز را یک بار برای همیشه به اوج رساند. ظاهرا 'Shine On You Crazy Diamond'  افسانه سرایی  واترز در مورد دوستش و بنیانگذار پینک فلوید ، سید بارت Syd Barrett باشد.آلبوم خود ادای احترامی به بارت است اما این آهنگ به ویژه داستان بارت را به صحنه می آورد.

یک حماسه 9 قسمتی ، نه تنها به گذشته گروه نگاه می کرد ، بلکه چشم انداز آینده آنها را ارائه می داد: فرمانروایی راجر واترز در خلق ترانه های سوزان و ایجاد مناظر غول آسا در موسیقی .

3. Three Wishes

بالاترین جایگاه در این لیست برای کارهای انفرادی Waters  از آلبوم Amused to Death است .این ترانه به راحتی به عنوان یکی از بهترین آهنگ های او در رتبه بندی قرار گرفته است. واترز از داستانی برای بیان دغدغه های شخصی خود استفاده می کند و به یکی از انعکاس های  واقعی زنگی وی تبدیل می شود.

داستان این ترانه برای ما از مردی حکایت دارد که یک جن را در بطری پیدا می کند و شروع به بیان آرزوهای خود می کند. مرد با استفاده از این ویژگی ، تصمیم می گیرد تا به دستیابی به موارد گسترده مانند ایجاد صلح در خاورمیانه کمک کند تا شاید فقط قسمتی از حسرت های ناشی از مشکلات شخصی خود را که حل نکرده جبران کند. بسیار آسان می توانید شباهت این ترانه را با زندگی واترز مشاهده کنید و  این آهنگ را به عنوان یکی از بهترین کارهای او انتخاب نمایید .

2. Another Brick in the Wall Pt. I, II, III

در ذهن اکثر ما ، احتمالا این همان عصاره راجر واترز می باشد. البته که The Wall  ، یک لحظه مهم در کارنامه کاری واترز با پینک فلوید است و قطعا درخشانترین نقطه این آلبوم برای این موزیسین

"Another Brick in the Wall" خواهد بود.

قهرمان اصلی ما Pink همچنان به ساختن دیواری از تقسیم ادامه می دهد تا خود را از دنیای ترسناک که او را احاطه کرده است جدا کند. کل آهنگ ما را به یاد استعداد و خلاقیت باورنکردنی واترز می اندازد. چیزی که اکنون ممکن است کمی قدیمی محسوب شود یک انقلاب در زمان خود تلقی می شود. این ترانه و آلبومش بخشی ازتاریخ برجسته Pink Floyd و بخشی حیاتی در تاریخ بسیاری از ملت ها شده است.

1. Comfortably Numb

اگرچه راجر واترز ممکن است به خاطر کنترل جلسات ضبط و سرقت توجه مردم مشهور باشد ، اما این همکاری او با دیوید گیلمور است که بهترین شماره را در این لیست تولید کرده است.

"Comfortably Numb" که با همکاری گیلمور نوشته شده ، لحظه اوج درخشندگی The Wall است و قابل توجه است زیرا به هر دو ستاره اجازه درخشش می دهد. کرهای انفرادی و سر به فلک کشیده گیلمور فقط با نبوغ آهنگسازی واترز مطابقت دارند.

یکی از لحظات داستان The Wall که  قهرمان ما بیشتر خود را از مخاطب جدا می کند ، این آهنگ به عنوان بازتاب مستقیم انزوایی است که واترز قبل از ضبط آلبوم ، خود  تحت آن قرار داشته است. این قطعه احتمالاً  به انتخاب شما هم شایسته مقام برتر است.


Jack Whatley

آرمان افراسیابی

۱ دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

کیا
۱۷ آذر ۱۴۰۰

hey you بهترینه

پاسخ

سایر پست ها در گروه فرهنگی و هنری

دکوراسیون داخلی به سبک ایرانی

دکوراسیون داخلی به سبک ایرانی

چگونگیه یک دکوراسیون ایرانی

ذوق و هنر نقاشی با اسپری رنگی

ذوق و هنر نقاشی با اسپری رنگی

با کمی خلاقیت همراه با چند تکه کاغذ و چند عدد اسپری رنگی هنر نقاشی را درک کنید

تعریف دقیق نظم و انواع نظم در طبیعت

تعریف دقیق نظم و انواع نظم در طبیعت

نظم تنها یک واژه است اما همین نظم شامل دسته های گوناگونی است که شاید برای هر خوانده ای جالب باشد

20قطعه از بهترین عکس های سیاه و سفید - قسمت1

۲۰قطعه از بهترین عکس های سیاه و سفید - قسمت۱

قسمت اول از مجموعه بهترین عکس های سیاه و سفید تاریخ از اساتید بزرگ این هنر

بهترین عکس های سال 2020

بهترین عکس های سال ۲۰۲۰

به مناسبت آغاز سال نو میلادی ، منتخبی از خیره کننده ترین آثار عکاسی که در مسابقات مختلف این رشته حائ [...]

25 فیلم برتر سینمای جنگ جهانی دوم

۲۵ فیلم برتر سینمای جنگ جهانی دوم

لیستی از 25 فیلم سینمایی برتر مرتبط با جنگ جهانی دوم که تاکنون ساخته شده اند . این فیلمها جنگ را افت [...]

ده عنوان از بهترین فیلمهای علمی - تخیلی تِک نوآر

ده عنوان از بهترین فیلمهای علمی - تخیلی تِک نوآر

Tech Noir (تک نوآر) یا نوآر فن آوری زیرمجموعه ای از ژانر علمی - تخیلی یا sci-fi می باشد که در واقع ف [...]