زبان را در ۳۳ روز فرا بگیرید

زبان را در ۳۳ روز فرا بگیرید

آموزش زبان با معلم یا بدون معلم، مسأله این است

  • ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
  • اجتماعی
  • ۱۲۸۴

با سامانه جاب اینفو ( job info ) شغل خود را با هزینه کمتر از یک پیترا برای یک سال تبلیغ کنید

 خیلی ها دنبال شما می گردند!  دیده شوید

     

چگونه زبان انگلیسی را بدون کلاس یاد بگیرید

نقش معلم ، مدرس و مربی خوب برای همه‌ی ما کاملا مشخص است. اما علامت سوال این جاست که چرا گاهی با وجود تمام تلاش‌ها و پیگیری ها و مربیان عالی ، اصطلاحا همچنان کُمِیت ما در یادگیری زبان انگلیسی لنگ می‌زند. اگر شما بهترین و عالی ترین معلم انگلیسی تاریخ بشریت را هم در اختیار خود داشته‌باشید، تنها با چندین و چندین ساعت در هفته، معجزه‌ای در یادگیری صورت نخواهد‌گرفت. آنچه که برای یادگیری و آمورش زبان مؤثر نیاز داریم، خودآموزی است. یعنی قصد کنیم که برنامه‌ای مناسب برای خود طراحی کنیم و به آن پایبند و متعهد بمانیم. شاید عده‌ای در مقابل این پیشنهاد عکس‌العمل منفی داشته‌ باشند و انواع بهانه‌ها را برای رد آن مطرح کنند. مثلا چیزی که در انتقاد به روش خودآموزی زبان انگلیسی زیاد به گوش می‌رسد، این است: زبان روشی است که در ارتباطات شکل می‌گیرد و برای یادگیری آن نیاز به افراد دیگر است. این فرمایش کاملا درست و منطقی به نظر می رسد، قطعا کامل نیست. تمرین مهارت‌های مختلف به طور انفرادی ما را قوی و قوی‌تر می‌سازد. همان‌طور که رمز موفقیت فوتبالیست معروف لیونل مسی به گفته‌ی خودش، ساعت‌های متمادی تمرین انفرادی است. پس مبرهن است که بیاموزیم چگونه زبان بین الملی انگلیسی را بدون کلاس یاد بگیریم. در ادامه ۳۳ راهکار برای این منظور مطرح شده‌است.

 

۱. ضبط صدای خود برای آموزش زبان

شاید در نگاه اول این کار کمی عجیب و غریب به نظر برسد، اما بسیار مفید خواهد‌ بود. ابتدا سعی‌کنید متن یا فیلمی را به زبان اصلی انگلیسی گوش بدهید و سپس همان متن و جملات را با صدای خود بخوانید و آن را ضبط کنید. هر دو نسخه را مقایسه کنید و سعی نمایید، ایرادات و نواقص خود را اصلاح‌ کنید. این تمرین را ادامه بدهید. انسان به طور طبیعی ویژگی پیروی و تقلید کردن دارد. با این کار کم‌کم شما هم مشابه نسخه اصلی فایلی که تدارک دیده‌اید، صحبت خواهید‌ نمود.

 

۲. تمرین با صدای بلند برای آموزش زبان

با صدای بلند زبان خواندن مثل حرف زدن اصلا عادی نخواهد بود. برای تقویت ماهیچه‌های صوتی در زمان حرف زدن به زبان‌های دیگر لازم‌است، بلند بلند تمرین‌ کنید. وقتی روزانه ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به بلند خواندن انگلیسی اختصاص یابد، متوجه نقص‌های خود و ادای درست کلمات خواهید شد. اگر امکان دارد، با دوست‌تان یا با هرکسی که راحت هستید تمرین‌ کنید و سعی‌کنید جملات و عبارات روزمره‌ی موجود در مطالبی را که می‌خوانید، به ذهن خود بسپارید.

 

۳. خواندن آهنگ ها و ترانه‌ های انگلیسی برای آموزش زبان

در هنگام رانندگی با ماشین خود و یا دوش‌ گرفتن برای خود آهنگ هایی به زبان انگلیسی بخوانید. به ویژه در هنگام دوش‌ گرفتن، خواندن برای شما بسیار مفید است. چون این بار نه تنها با سخنان اعتراض‌آمیز اطرافیان روبه رو نمی‌شوید، بلکه خاتواده محترم شما از اینکه فرزندی به اصطلاح چندزبانه تربیت کرده‌اند، به شما افتخار می کنند. گذشته از این مباحث در ترانه‌های انگلیسی، اصطلاحات و عبارات مفیدی وجود خواهد داشت که شما را نسبت به استفاده و کاربرد آنها آگاه می‌سازد.و ضمن اینکه یادگیری همراه با موسیقی و ریتم بسیار ساده‌تر و به یادماندنی‌تر است. مثلا اگر دقت کرده‌ باشید به یاد آوردن اشعار سخت‌تر از ترانه‌هاست. چون ترانه‌ها را به صورت ریتمیک و آهنگین شنیده‌اید و در یادتان مانده‌اند.

 

۴. تماشای فیلم‌های کوتاه زبان اصلی برای یادگیری زبان

ویدئوها و فیلم‌های کوتاهی از منابع مختلفی که شما در دسترس دارید پبدا کنید و آنها را تمرین و مدام تکرار نمایید. امروزه دسترسی به ویدئوها و کلیپ های به زبان انگلیسی برای آموزش و یادگیری بسیار ساده شده‌ است و وجود وبسایت‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی دستیابی به آنها را بسیار ساده‌ و راحت کرده‌ است. ویدئوها و فیلم‌های کوتاه تمرکز شما را بالاتر می‌برند. سعی‌ کنید جملات و عبارات را به دقت تحلیل کنید. فیلم را متوقف کنید، یادداشت‌برداری کنید. گوش‌ دادن ها را تکرار کنید تا به همه جملات و موضوعات به طور کامل مسلط شوید.

 

۵. آشنایی با حروف صدادار و بی‌صدا در آموزش زبان انگلیسی

حرف های صدادار و حرف های بی‌صدا و نحوه‌ی ادا کردن‌شان قطعا مهم است. وقتی روش خواندن حروف را به درستی بیاموزید، در خواندن و استفاده از لغات و کلمات جدید مشکلی نخواهید‌ داشت. حتی به یادداشت املای صحیح کلمات هم مسلط می شوید.

۶. آشنایی با صدای مهم «شوآ» در آموزش زبان انگلیسی

یکی از عمومی ترین صداهای زبان انگلیسی «شوآ» است. آن را بدانید و کاربردش را بیاموزید.

۷. توجه به زیر و بم صدا در آموزش زبان انگلیسی

در بکارگیری زبان انگلیسی زیر و بم صدا و لحن و تأکید، برای ادای کلمات و جملات فوق العاده مهم است. با گوش‌ دادن به جملات زبان اصلی، لحن و تأکیدها و افت و خیز جملات را یاد بگیرید. وقتی نحوه‌ی درست ادا کردن جملات و کلمات را بدانید در شنوایی انگلیسی نیز مهارت پیدا می‌کنید.

 

۸. توجه به تعداد بخش‌ها در واژه‌ها در آموزش زبان انگلیسی

دانستن این موضوع که هر واژه چند بخش است و تأکید شما در ادای هر بخش باید در کجا قرار بگیرد و علائم و نشانه‌های فُِنتیکی (آوایی) به شما کمک می‌کنند تا کلمات را هک درست بشنوید و هم درست بگویید.

۹. آشنایی با مؤکد کردن جملات در آموزش زبان انگلیسی

وقتی روی کلمه‌ای تأکید قرار می‌دهیم، به شنونده و مخاطب خود در انتقال مفهوم کمک می‌کنیم. انتقال معنا بستگی زیادی به گوینده و نحوه‌ی صحبت‌کردن و شیوه‌ی انتقال معنا دارد. اگر تأکید و فشارهای لازم روی کلمات نامناسبی قرار بگیرد، سوءِتفاهم کلامی پیش می‌آید و شنونده منظور را دریافت نمی‌کند.

 

۱۰. کار کردن روی عباراتی مشخص در آموزش زبان انگلیسی

برخی از جملات و عبارات کاربرد زیادی در جملات محاوره دارند. عبارت‌هایی که علیرغم کوتاه‌بودن، جملات شما را زیبا و شکیل می‌کنند و به شیوه‌ی حرف زدن شما جلوه‌ی خوبی می‌بخشند. مثلا در فارسی عباراتی نظیر: «به عبارت، در واقع و… » می‌توانند برای شما و برای بیان مفاهیم و ادای جملات کمک‌کننده باشد. در زبان انگلیسی هم دقیقا به همین‌ شکل است. به طوریکه عباراتی جانبی برای بیان منظور که شما را در تکمیل معنی و زیباسازی جملات یاری می‌کنند و البته با ایجاد مکثی البته کوتاه، اجازه تأمل و تفکر برای ساختن بخش‌های بعدی را در اختیارتان می‌گذارد.


۱۱. نظم و ارتباط و مفهوم کاربردی واژگان در آموزش زبان انگلیسی

امکان دارد که برای یک مفهوم، کلمه و واژگان مترادف و هم معنی زیادی وجود داشته‌باشد. ازینرو باید دقت لازم را داشته باشید که تا مکان مناسب برای کاربرد هر واژه را بشناسید. مثلا واژه گان small و short از نظر ترادف معنایی شبیه دارند، اما کاربرد هر یک به مراتب متفاوت است. برای نمونه موی کوتاه با لغت short بیان می‌شود و small کاربردی ندارد. به ارتباط میان ترکیب‌های واژگان و کاربرد آنها دقت‌کنید. در غیر این صورت سوءِتفاهم‌های خنده‌داری در حرف‌زدن ها ایجاد می‌شود.

 

۱۲. توجه به افعال چندقسمتی در آموزش زبان انگلیسی

آمورش افعال چند‌ بخشی کمی دشوار و گیج کننده نیز است. شاید شما بپرسید افعال چندبخشی کدامند. مثلا break down یا look down on از آد دسته از افعال چندبخشی هستند که به طور معمول ریشه‌ی لاتین دارند. ریشه زبان انگلیسی ژرمن است و به سبب دلیل واژگان لاتین بسیاری پس از تسخیر و غلبه نرمن‌ها (گروهی از وایکینگ‌های مستقر در نرماندی فرانسه) در قرن یازدهم، به این زبان وارد شده‌ است. گذشته از داستان‌های تاریخی، واقعیت ماجرا این است که افعال چندقسمتی کاربرد زیادی در زبان انگلیسی دارند. برای به زبان انگلیسی صحبت‌ کردن، باید از این گونه افعال در کلام خود استفاده‌ کنید و اگر اشتباه کنید که درصد احتمال آن بسیار هم بالاست، حرف‌تان خنده‌دار و جوک می‌شود و برای فهم معنای کلام‌تان باید بستر آن را بررسی‌ کنید. افعال چند قسمتی معمولا برای بیان حرکت استفاده می‌شوند و مفهوم حرکت را در خود نهفته دارند.

 

۱۳. شناخت پاسخ‌های کوتاه و سریع در آموزش زبان انگلیسی

در هر زبان واژه هایی وجود دارد که ضمن تسریع مفهوم‌رسانی کلام را کاملا زیبا می‌کنند. با به‌کار بردن آنها، احساسات و عقاید بهتر منتقل می‌شوند. پس سعی‌ کنید آنها را یاد بگیرید. مثل: OK، no problem، fine و… .


۱۴. قصه گویی و توجه به زمان آن در آموزش زبان انگلیسی

بشر به طور کلی شیفته‌ی داستان و داستان‌گویی است. همه علاقمندند که دارند قصه‌ها را دنبال‌ کنند. بنابرین در زمانی که شما صحبت می‌کنید، باید سعی‌ کنید که موضوعات را به طور روایت‌گونه تعریف‌ کنید. و همچنین در قصه‌ی خود از زمان‌های مناسب کمک بگیرید. به طور مثال ممکن است موضوع و خاطره‌ای که از آن می‌گویید در گذشته اتفاق افتاده باشد، اما بیان آن با استفاده از زمان حال، مخاطب را بیش از گذشته درگیر و علاقه‌مندِ داستان شما می‌کند.

 

۱۵. مکث به موقع در آموزش زبان انگلیسی

سریع حرف زدن شاید به آن صورت هم مهم نباشد، اما در هر زبانی برای تأثیرگذاری باید به موقع مکث کنید و پاسخ و کنش و واکنش شخص مخاطب خود را بررسی نمایید. گاهی‌اوقات با ایجاد کردن یک مکث در جملات و صحبت‌ها، مخاطب را علاقه‌مند و کنجکاو می‌کنید.

 

۱۶. شناسایی ترکیبی از واژگان در قالب معنی واحد در آموزش زبان انگلیسی

در برخی از اوقات، مفاهیم از راه عبارات انتقال داده می‌شوند. عبارت‌ها و جملات هایی که اگر آنها را به قطعات کوچک و ریزتر یعنی واژه‌ها، حروف اضافه و… بشکنیم، معنی و مفهوم کل واحد ساخته شده از دست می‌رود. در واقع آن گروهی از اجزاء در کنار هم معنی جدیدی را منتقل می‌کنند. بنابرین شما باید این ترکیب‌ها و عبارات را بشناسید و نحوه‌ی استفاده از آنها را بدانید. این عبارات به ما کمک می‌کنند تا زیباتر صحبت کنیم و بدانیم که چگونه زبان انگلیسی را بدون کلاس رفتن یاد بگیریم.

 

۱۷. تلفظ حروف و آواهای جدید در آموزش زبان انگلیسی

در مردم شرق آسیا و به طور خاص ژاپنی‌ها در گفتن حروف L و R مشکل دارند. ملت اسپانیایی‌ها در میان V و B تفاوت قائل نیستند. آلمانی‌ها w را مشابه v تلفظ می‌کنند. به هر حال اهل هر کجا و منطقه ای که باشید تلفظ بعضی حروف و آواها برای شما بسیار دشوار است. این حروف را بشناسید و روی تلفظ صحیح آنها کار کنید. مثلا فارسی‌زبانان با ادای ترکیب TH کمی مشکل دارند. معمولا در آغاز یادگیری نتیجه تلفظ درست این ترکیب، تلاشی مَذبوحانه و خنده‌دار از کار در خواهد آمد.


۱۸. انتخاب لهجه و آهنگ دلخواه در آموزش زبان انگلیسی

شما حتما برای انگلیسی صحبت‌کردن، باید لهجه و آهنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. بنا به سلیقه و گاهی‌اوقات احساساتی ناخودآگاه، بعضی از افراد به لهجه بریتانیایی علاقه دارند و برخی دیگر دوست دارند لغات و جملات را به سبک آمریکایی ادا کنند. به هر حال انتخاب با شماست و این مسأله کاملا سلیقه‌ای است.

 

۱۹. تقلید از مشاهیر در آموزش زبان انگلیسی

در میان افراد سرشناس، فرد مورد علاقه‌تان را برای تقلید کردن انتخاب کنید. به طور مثال اگر طرفدار بندیکت کامبربچ ( همان بازیگر نقش شرلوک هولمز) هستید، می‌توانید به فیلم‌هایش توجه‌ داشته باشید.و علاقه‌ی شما باعث می‌شود، لهجه و کلمات او را از وی تقلید کنید. این کار در تسریع یادگیری زبان برای شما کاملا مفید است.و البته اگر آن فرد مورد نظر شما دیوید بکام یا امثال وی است، بهتر است در انتخاب قطعی خود تجدیدنظر کنید.

 

۲۰. استفاده از آیینه برای ادای کلمات در آموزش زبان انگلیسی

ادای بعضی حروف در زبان انگلیسی چون P به نفس‌گیری نیاز دارد. اما دیگر حروف خیلی ساده و بدون زحمت ادا می‌شوند. برای اصلاح حالت تلفظ خود از آیینه کمک بگیرید. در مقابل آیینه تمرین کنید برای اینکه حروفی که سرعت صحبت‌ کردن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند، بشناسید.

 

۲۱. تمرین تند خواندن در آموزش زبان انگلیسی

ترکیب واژگان در برخی جملات تلفظ را دشوار می‌سازد. مثل همان قوری گل قرمزی خودمان. سعی کنید عبارات این چنینی را در زیان انگلیسی شناسایی و آنهارا تمرین کنید. این حرکت روی سرعت حرف زدن و توانایی هماهنگی آوای شما برای ادای جملات اثر کاملا مثبتی دارد.

 

۲۲. اهمیت اعداد، تاریخ‌ها و هجی کردن حروف اسامی در آموزش زبان انگلیسی

شاید هجی کردن حروف یک اسم به نظر شما مسخره و کاملا بی‌تأثیر باشد و آن را در حتی در حد آموزش کودکستان هم ندانید، اما باید بگویم که سخت در اشتباه هستید. تمرکز بر تاریخ‌ها، اعداد و حروف به طور جداگانه، تمرکز و دقت شما را بهبود می‌بخشد.

 

۲۳. دقت به الگوهای افت و خیز جملات در آموزش زبان انگلیسی

زیر و بم بودن جملات و افت و خیزی که در شیوه‌ی ادای هر جمله به کار می‌برید، در زبان انگلیسی بسیار پیچیده است و اهمیت خیلی بالایی دارد. زیرا نیمی از مفاهیم مورد نظر گوینده از طریق احساسات به‌کار برده شده در این افت و خیزها مطرح می‌شود.


۲۴. شناسایی خاستگاه فیزیکی ادای حروف در آموزش زبان انگلیسی

باید یادبگیرید که برای تلفظ هر آوا و حرف، از کدام یک از بخشِ ساختمان گویشی خود کمک بگیرید. به طور کلی نظام فیزیکی صحبت‌کردن، شامل بخش های دندان‌ها، پشت دندان‌ها و سقف دهان است. شیوه‌ی استفاده از هر یک از این بخش‌ها به درست حرف زدن کمک شایانی می‌کند.

 

۲۵. تقلید از انگلیسی زبان‌ها در آموزش زبان انگلیسی

در مرحله قبل، اهمیت استفاده از ابزار گویشی مطرح‌ شد. حال باید دقت کنید که افراد انگلیسی زبان چگونه از نظام فیزیکی گفتار استفاده می‌کنند و سعی کنید از آنها تقلید‌ کنید.

 

۲۶. توجه به اهنگ جملات در آموزش زبان انگلیسی

ریتم و آهنگ زبان بر اساس بخش‌های مؤکد و غیر مؤکد شکل می‌گیرد. در زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی، زمانی که برای مؤکد کردن بخش‌های مختلف کلام در نظرگرفته شده است، یکسان است. خوب به این نکته دقت کنید، زیرا تساوی تأکید در بخش‌های گوناگون عبارات و جملات باعث تشکیل ریتم و آهنگی خاص می‌گردد.

 

۲۷. یادگیری اصطلاحات در آموزش زبان انگلیسی

گاهی‌اوقات تفاوت فرهنگ‌ها، سوءِتفاهم‌های خنده‌داری ایجاد می‌کند. برای یادگیری زبانی جدید باید اصطلاحات را نیز بیاموزید. برای نمونه عبارتی مانند «خسته نباشید» در زبان انگلیسی وجود ندارد. اگر تلاش کنید معادل عبارات زبان مادری‌تان را عینا به انگلیسی ترجمه کنید، ناموفق خواهید‌ بود.

حتما بخوانید: چگونه کلمات انگلیسی را به خاطر بسپاریم


۲۸. دقت به جزئیات در آموزش زبان انگلیسی

گاهی‌اوقات کنار هم قرار‌گرفتن بعضی حروف و صداها در شکل تلفظ آنها تغییراتی ایجاد می‌کند. به این جزئیات دقت‌ کنید. به ویژه در زبان عامیانه نحوه ی ادای کلمات متفاوت است. مثلا want to به شکل wanna گفته می‌شود و مثال‌هایی از این دست.

 

۲۹. آرام صحبت کردن در آموزش زبان انگلیسی

مطالعات نشان می‌دهد که آرام صحبت‌کردن، تأثیر بیشتری روی مخاطب دارد و موجب می‌شود، توجه و تمرکز شنونده به سخنان گوینده بیشتر شود. ضمن اینکه امکان اشتباه کردن نیز پایین می‌آید.

 

۳۰. تمرین آهنگ و ریتم در آموزش زبان انگلیسی

توجه به اشعار منقطع، تمرین خوبی برای یادگیری تأکید در بخش‌های مختلف جملات و کلمات است. نمونه اشعار منقطع را در اشعار کودکانه می‌توان یافت.

 

۳۱. یادگیری ابراز احساسات به زبان انگلیسی

برخی از واژگان، آواها و عبارات برای بروز احساسات استفاده می‌شوند. مثلا عبارت «خدای من» که همه معادل انگلیسی آن را می‌دانند، نمونه‌ای از این عبارات احساسی است. یا حتی شناخت اصواتی بی‌معنی که برای انتقال حس درونی به کار می‌روند بسیار مهم است. مثلا در زبان انگلیسی برای بیان نفرت از طعمی که نپسندیده‌اند، از «yuck» استفاده می‌شود. چیزی شبیه (ایش یا اَه اَه).

 

۳۲. معادل‌سازی و بیان جملات به عبارتی دیگر در آموزش زبان انگلیسی

شما باید بتوانید همه عباراتی را که می‌شنوید، نقل به منظور کنید.حتما لازم نیست برای حرف زدن ، شما دقیقا جملاتی را که یاد گرفته‌اید، در کلام خود بکارگیرید، ولی شما باید بتوانید هر جمله را به زبان خود بازیابی‌ کنید و به شیوه‌ی خودتان آن را بیان کنید.

 

۳۳. استفاده از شکل کوتاه‌شده‌ی کلمات در آموزش زبان انگلیسی

انقباض واژه‌ها یا شکل کوتاه‌ شده‌ی آنها، انرژی و زمان شما را ذخیره می‌کند و باعث می‌شود که روان‌تر صحبت‌کنید. مثلا به جای should not بگویید shouldn’t. این کار باعث می‌شود زیباتر و روان‌تر صحبت‌ کنید و حرفه‌ای به‌نظر برسید.

برای خود ۳۳ روز در نظر بگیرید و در طی این مدت روزی ۱۵ دقیقه را به هر یک از این روش‌ها اختصاص‌ بدهید. با این روش‌ها درمی‌یابید که چگونه زبان انگلیسی را بدون کلاس یاد بگیرید. بعد از تسلط به زبان انگلیسی می‌توانید آموزگاری خوب بشوید و تجربیات مفیدتان را به دیگران نیز منتقل کنید. فقط یادتان نرود یادی هم از «چطور» کنید چراکه پیشرفت و موفقیت شما آرزوی همیشگی ماست.

 

 

با سامانه جاب اینفو ( job info ) شغل خود را با هزینه کمتر از یک پیترا برای یک سال تبلیغ کنید

 خیلی ها دنبال شما می گردند!  دیده شوید

 

 

  • زبان آموزی
  • آموزش زبان در خانه
  • آموزش زبان رایگان
  • زبان انگلیسی را راحت بیاموز
  • زبان فرانسه زبان آلمانی زبان اسپانیایی
  • چگونه زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم
  • تقویت زبان
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کند

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

سایر پست ها در گروه اجتماعی

آمارهایی از میزان تحصیلات  زنان

آمارهایی از میزان تحصیلات زنان

سهم زنان در مقطع کارشناسی تا دکتری

رتبه جهانی دانشگاه های ایرانی

رتبه جهانی دانشگاه های ایرانی

رشته ها و دانشگاه‌های ایران در کجای رتبه‌بندی‌ تایمز هایر اجوکیشن قرار دارند؟

سونامی و تب مدرک‌گرایی در ایران

سونامی و تب مدرک‌گرایی در ایران

ایران بیشترین تعداد مراکز آموزش عالی در دنیا را نسبت به جمعیت خود دارد

چگونه باهوش تر شویم

چگونه باهوش تر شویم

با یک سری عادات روزانه در طی مدتی هوش خود را افزایش دهید.

پیش بینی طول عمر از روی شخصیت

پیش بینی طول عمر از روی شخصیت

طول عمر نوجوانان را می‌توان از روی شخصیت آنها پیش‌بینی کرد

بهترین مدل موی بانوان

بهترین مدل موی بانوان

چه مدل مویی به برای شما بهترین گزینه می باشد؟

تصادف با اتومبیل های چند صد میلیونی و راهکارها

تصادف با اتومبیل های چند صد میلیونی و راهکارها

همه چیز درباره قانون جدید تصادف با خودروهای لوکس

موش‌ها جوانتر از انسان ها

موش‌ها جوانتر از انسان ها

آیا روزه داری ادواری روند پیری را کند و روند لاغری را سریع‌تر می‌کند ؟

اگر میخواهید چشمان زیبا و جذاب داشته باشید بخوانید

اگر میخواهید چشمان زیبا و جذاب داشته باشید بخوانید

آموزش ساده چشمان جذاب داشته باشید

آیا نام شما هم در لیست اسامی و معانی محبوب پسرانه و مردانه است؟

آیا نام شما هم در لیست اسامی و معانی محبوب پسرانه و مردانه است؟

آیا محبوب ترین اسامی و نام مردان و پسران ایرانی و معنی هر کدام را می دانید؟