ایران خط پایان فلامینگوهای برداتون (Birdathon)

ایران خط پایان فلامینگوهای برداتون (Birdathon)

تلاش ۱۳۰۰ کیلومتری فلامینگو برای رسیدن به خاک ایران و قهرمانی

  • ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
  • ورزشی
  • ۵۹۶

ایران خط پایان فلامینگوهای برداتون 2019 (Birdathon) 

 

برندۀ مسابقه فلامینگوهای امارات متحده عربی نوامبر 2019 مشخص شد. فلامینگویی که توانست مسیری ۱۳۰۰ کیلومتری را طی کند و وارد خاک ایران شود، مقام نخست این رقابت را از آن خود کرد. بقیۀ فلامینگوها با وجود داشتن پروازی طولانی، همچنان در خاک امارات باقی ماندند.

مسابقۀ فلامینگوهای امارات مشهور به برداتون (Birdathon) از سال ۲۰۰۵ میلادی، هرساله از سوی سازمان محیط زیست امارات و با همکاری شرکت هواپیمایی «اتحاد» برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این مسابقه، افزایش آگاهی‌ها دربارۀ حفاظت از تالاب‌ها و مناطق حفاظت شدۀ این کشور و پاسداشت تلاش‌های زیست محیطی زاید بن سلطان آل نهیان، حاکم ابوظبی و بنیان‌گذار امارات متحدهٔ عربی عنوان شده است. شیخ زاید در سال ۲۰۰۴ میلادی درگذشت.

مسابقۀ امسال در ماه نوامبر آغاز شد؛ در آن زمان ۱۰ فلامینگو که ساکن تالاب‌های حفاظت شدۀ امارات بودند، به دستگاههای رهگیری مجهز شده و رها شدند. پرواز این فلامینگوها از ماه نوامبر تا آخرین روز ماه مارس سال جاری میلادی رصد شد تا به این ترتیب فلامینگوی برنده که بیشترین مسافت را طی کرده مشخص شود. برندۀ مسابقه امسال، فلامینگوی متعلق به پلیس ابوظبی بود که ۱۳۰۰ کیلومتر را طی کرد و به دورترین نقطه یعنی ایران رسید. جایگاه دوم مسابقه به فلامینگوی متعلق به شرکت هواپیمایی «اتحاد» رسید. این فلامینگو بیش از ۲۰۰ کیلومتر پرواز کرد و درنهایت خود را به منطقۀ حفاظت شده راس‌الخور در دبی رساند.فلامینگوی متعلق به شرکت هواپیمایی ابوظبی نیز با پروازی ۱۴۲ کیلومتری سوم شد.

 

اگر استقلالی یا پرسپولیسی هستید بخوانید

 

با سامانه جاب اینفو ( job info ) شغل خود را با هزینه کمتر از یک پیترا برای یک سال تبلیغ کنید

 خیلی ها دنبال شما می گردند!  دیده شوید

 

  • Birdathon
  • تلاش ۱۳۰۰ کیلومتری فلامینگو
  • مسابقه فلامینگوها
  • مسابقه برداتون
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کند

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

سایر پست ها در گروه ورزشی

اگر استقلالی یا پرسپولیسی هستید بخوانید

اگر استقلالی یا پرسپولیسی هستید بخوانید

قدرت استقلال یا پرسپولیس کدام بیشتره؟