آیا می دانید چرا خواب می بینیم و تعبیر خواب و رویا چیست؟

آیا می دانید چرا خواب می بینیم و تعبیر خواب و رویا چیست؟

همه چیز درمورد ماورای خواب و تعبیر و تفسیر رویاهایمان را اینجا بخوانید

  • ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
  • مذهبی و معنوی
  • ۱۳۴۱

خواب دیدن چیست و چرا خواب می بینیم ؟

یکی از پیچیده ترین و رازگونه ترین عناصر در زندگی بشر عالم خواب است. بدن انسان به خاطر تحرک و سوخت وساز در شبانه روز، نیازمند ساعاتی برای استراحت و در راستای آن خواب است. خواب باعث می شود، بدن بروز رسانی شود و آماده شروع تحرکات مجدد گردد. اما غیر از بخش فیزیکی خوابیدن، خواب، آدمی را از دنیا جدا کرده و با ماوراء او آشنا می سازد. انسان در عالم خواب مکان ها ، اشیاء ، اشخاص زنده و درگذشته و ... را در حالت ماورایی درک می کند چیزهایی که شاید اصلا وجود خارجی ندارند.

 

دیدن رویای صادقه و تقاوت آن با خواب پریشان

اکثر خواب هایی که انسان می بیند، بازخورد مسایل روزمره اوست و به قولی پریشان است. یعنی معنی و مفهوم خاصی ندارد. مثلا گاهی ممکن است شما مدتی در فکر یک اتفاق خاص بوده باشید، و پس از چند روز و در عالم خواب ببینید که آن اتفاق به گونه ای دیگر افتاده است و یا برای فرد دیگری جز شما رخ داده است و... . این گونه خواب ها اساسا بی تعبیر هستند. اما گاهی پیش می آید، خوابی می بینید و چندی بعد یک اتفاق مشابه خواب شما رخ می دهد. یا شخصی در خواب مطلبی را به شما می گوید؛ یا گاهی در خواب چیز خاصی را می بینید که ممکن است نماد یک اتفاق یا اثر باشد. در آموزه های اسلامی به این گونه خواب ها رویای صادقه می گویند و در پس این گونه خواب ها حتما معانی خاصی نهفته است.

 

دیدن رویای صادقه و تعبیر خواب آن

تعبیر کردن خواب کار هر کسی نیست چه بسا برخی خواب ها معنی عکس داشته باشند؛ یعنی شما گمان می کنید شر است اما نیک است و برعکس آن نیز صادق است. دقیقا مانند خواب دو زندانی که یوسف(ع) برایشان بیان داشت. یا برخی از خواب ها که در زمان های غیر معتبر دیده شوند. معمولا خواب هایی که شخص، اگر شب را خوب سپری کرده باشد و بدن او به اندازه کافی در طول شب استراحت داشته باشد، در سپیده دم رویاهای صادقه اتفاق می افتند. لذا توصیه شده اولا، خواب های خود را برای کسی خصوصا افراد بی تخصص تعریف نکنید و ثانیا ، به خواب ها اعتنا نکرده و زندگی خود را بر اساس خواب و رویا پیش نبرید چراکه باعث اضطراب و ناامیدی خود خواهید شد. پس چنانچه رویایی مشاهده نمودید که برای شما خوشایند نبود، صدقه ای بدهید و به خداوند توکل کرده و به آن اعتنا نکنید. چرا که فقط انبیاء و اولیای الهی هستند که خواب آنها همیشه رویای صادقه است و از علم تفسیر آن آگاهی صد درصدی دارند. با این وجود در زیر برخی تعابیر از خواب ها را که از امام صادق (ص) ، ابن سیرین ،  مشهور هستند، گرداوری شده است.

 

معنی و تعبیر خواب و رویای صادقه

 

معنی و تعبیر دیدن خواب و رویای مار  :

 الف : خطر ، دشمن خانگی / خطر بدون آگاهی از قبل و بدون آنکه شما انتظار آن را داشته باشید / دشمنی جذاب و قشنگ و خوش نقش و نگار . حتما شنیده اید که مار خوش خط و خال است و چشم نوازی می کند 

ب : مال و ثروت  و دارائی پنهان / پادشاهی و دولت.

 

معنی و تعبیر دیدن خواب و رویای آتش سوزی :

چنانچه مشاهده گردد جایی آتش گرفته اما در آتش سوزی افراد جان خود را از دست ندادند خبری از وقوع خوشحالی و آزامش شما فراهم خواهد شد .

 

معنی و تعبیر دیدن خواب و رویای سقط جنین   

الف : اگر زنی ببیند کسی او را وادار به سقط می کند ، یعنی به موضوعی می اندیشد که چنانچه  اتفاق بیفتد، باعث رسوایی او شود .

ب : اگر طبیب ببیند در سقط جنین نوزادی مشارک دارد ، یعنی به علت کوتاهی در انجام وظیفه قانونی و نداشتن دقت لازم به زحمت خواهد افتاد .

 

 

با سامانه جاب اینفو ( job info ) شغل خود را با هزینه کمتر از یک پیترا برای یک سال تبلیغ کنید

 خیلی ها دنبال شما می گردند!  دیده شوید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

 

 

  • تعبیر خواب
  • رویای صادقه
  • ابن سیرین
  • تعبیر خواب امام صادق
۱ دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

لیلا
۱ بهمن ۱۳۹۹

من خاب دیدم منطقه استم از راه میروم یه مرد مخاد بامن بیاد یک چیزی ازم میگره بمن دوباره نمیده چیست تعبیریش

پاسخ

سایر پست ها در گروه مذهبی و معنوی

نکات مهم در باب استخاره و انواع استخاره کردن

نکات مهم در باب استخاره و انواع استخاره کردن

همه چیز درباره استخاره و شیوه های انجام آن را در اینجا خواهید آموخت

اثرات دعا و خیرخواهی پدر و مادر برای فرزندان

اثرات دعا و خیرخواهی پدر و مادر برای فرزندان

جایگاه مهم دعای والدین در حق فرزندان و نقش آن در پیشبرد زندگی انسان

17 گفتار مثبت انگیزشی کوتاه - ان ال پی NLP

۱۷ گفتار مثبت انگیزشی کوتاه - ان ال پی NLP

گاهی ممکن است در طول روز احساس کدورت نمایید در اینجاست که می بایست طلوع انرژی خود را بسازید. 17 گفتا [...]